Webinaari: Kuinka vastata sähköisen allekirjoittamisen vaatimuksiin ja ohjeistuksiin?
Lataa webinaarin tallenne
Dokumenttien allekirjoittamisen osalta erilaiset ohjeistukset ja vaatimukset saattavat aiheuttaa päänvaivaa.
Kuntaliiton vuonna 2022 tekemän ohjeistuksen “Allekirjoitukset kunnassa” mukaan mm. tilinpäätökset, tarjouspyynnöt, viranhaltijapäätökset, sopimukset, lainvoimaisuustodistukset, sidonnaisuusilmoitukset sekä erilaiset pöytäkirjat on allekirjoitettava tai vähintäänkin suositeltavaa allekirjoittaa. Lisäksi eIDAS-asetus antaa sähköiselle allekirjoittamiselle eri tasoiset vaatimukset.
Miten lukuisten allekirjoitusta vaativien dokumenttien allekirjoitus sitten on helpointa ja tehokkainta hoitaa? Mitä eIDAS-asetuksen eri tasoiset vaatimukset sähköisen allekirjoittamisen osalta käytännössä tarkoittavat? Entä miten näihin voitaisiin helpoiten vastata?
Webinaarin sisältö:
- Kuntaliiton ohjeistus allekirjoittamiseen
- Mitä eIDAS-asetuksen eri tasoiset vaatimukset sähköisen allekirjoittamisen osalta käytännössä tarkoittavat ja kuinka niihin voidaan vastata?
- Kuinka julkishallinnon toimijat voivat X-Sign -palvelun avulla vastata Kuntaliiton ohjeistukseen ja eIDAS-vaatimuksiin?
- Kuinka julkista sektoria varten räätälöidyt työnkulut toimivat ja helpottavat sähköistä allekirjoittamista?
Mikä X-Sign?
X-Sign on räätälöitävä ja eIDAS-hyväksytty palvelu julkisen sektorin sähköisiin allekirjoitusprosesseihin ja työnkulkuihin.
X-Signista löytyy valmiit työnkulut mm. virkamääräyksiin, kokouspöytäkirjoihin, viranhaltijapäätöksiin ja työsopimuksiin. Lisäksi palvelu voidaan räätälöidä organisaatiokohtaisesti tarpeen mukaan. X-Signin avulla henkilöstön aikaa vapautuu tärkeämpiin tehtäviin ja samalla myös väline- ja materiaalikustannukset pienenevät.
Onnistumisia asiakkaidemme kanssa
Yhdessä asiakkaidemme kanssa olemme luoneet uusia ideoita ja konsepteja, rakentaneet uutta liiketoimintaa, kehittäneet fiksumpia toimintatapoja sekä kokeneet iloa ja onnistumisia.
Raute uudisti globaalin toimitusprosessinsa Power Platformin avulla
Raute uudisti globaalin toimitusprosessinsa luomalla yhteistyössä kanssamme Delivery App -sovelluksen. Tämä intuitiivinen digitaalinen ratkaisu on maailmanlaajuisesti saatavilla Power Apps -sovelluksen kautta. Se tehostaa toimintaa, parantaa tarkkuutta ja varmistaa kustannustehokkaan toteutuksen.
Visit Finlandin digitaaliset palvelut tukevat matkailualan kestävää kehitystä ja kansainvälistymistä
Visit Finlandin digitaaliset palvelut DataHub ja Sustainable Travel Finland, tukevat matkailualan kestävää kehitystä ja kansainvälistymistä tarjoamalla suomalaisille yrityksille tehokkaita työkaluja. Näiden palveluiden avulla Suomi vahvistaa asemaansa maailman kestävimpänä matkailukohteena ja parant...
Luke tehostaa sisäistä viestintää uuden intranetin avulla
Luonnonvarakeskuksen, eli Luken, intranet-projektissa suunniteltiin ja toteutettiin uusi intranet, joka tarjoaa käyttäjäystävällisen ja modernin alustan tiedon jakamiseen ja vuorovaikutukseen.
Seure kehittää älykästä, monikanavaista asiakaspalvelua twodayn kanssa
Seure valitsi alkuvuonna 2024 twodayn Microsoft Dynamics 365 - ja Power Platform -pohjaisten liiketoimintasovellusratkaisujen kehittämisen ja ylläpidon kumppaniksi. Yhteistyön aikana on jo kehitetty ja otettu käyttöön uusia ominaisuuksia Seuren monikanavaisten palveluprosessien tukena.
Tarkkaa ennustamista ja nopeaa reagointia liiketoiminnan muutoksiin - RELEX käyttää Pigmentiä liiketoiminnan suunnitteluun
RELEX on vuosien ajan luottanut Exceliin taloudellisen suunnittelun työkaluna, mutta yrityksen kasvun myötä se alkoi kohdata yhä suurempia haasteita hajanaisen datan ja manuaalisten prosessien kanssa. Siirtyminen Pigment-ratkaisuun toi mukanaan merkittäviä hyötyjä, kuten läpinäkyvyyden lisääntymisen...
Sponda otti avullamme Copilot for Microsoft 365:en koko organisaationsa käyttöön: Tuottavampi tekoäly alkaa henkilöstön kouluttamisesta
Kiinteistösijoitusyhtiö Sponda otti avullamme Copilot for Microsoft 365:en käyttöönsä. Onnistuneen käyttöönoton avaimena oli henkilöstön aktiivinen koulutus Copilotin käyttöön jo ensimmäisistä vaiheista alkaen. Hanke osoitti, ettei tuottava ja tehokas tekoälyn käyttö riipu vain valituista teknologio...
Puolessa vuodessa uusi intra käyttöön – autoimme Opetushallitusta parantamaan sisältöjen saavutettavuutta sekä löydettävyyttä
Opetushallitus (OPH) otti käyttöön uuden pilvipohjaisen intranetin toukokuussa 2024. Uusi intranet on toteutettu Microsoftin M365-pilveen, SharePoint Online -yhteistyöympäristöön.
Tuimme Geologian tutkimuskeskusta työtapojen ja työyhteisöviestinnän muutosprojektissa
Autoimme Geologian tutkimuskeskusta (GTK) muutosprojektissa, jossa keskityttiin työtapojen ja Microsoft 365 -työkalujen käytön yhtenäistämiseen sekä työyhteisöviestinnän selkeyttämiseen.
Walki hyödyntää tekoälyä raportoinnin ja analytiikan tehostamiseen
Kun yhdistetään liiketoiminnan asiantuntemus ja tekoälyn voima, syntyy jotain ainutlaatuista. Pakkausteollisuuden edelläkävijäyritys Walki on ottanut merkittävän askeleen eteenpäin integroimalla generatiivisen tekoälyn Anaplan-alustaan. Tämä yhdistelmä nopeuttaa raporttien laatimista ja varmistaa ol...
POP Pankki -ryhmä: Parempaa palvelua ja merkittäviä säästöjä asiakkaan tuntemisen automatisoinnilla
POP Pankki -ryhmä automatisoi asiakkaan tuntemiseen liittyvät prosessit Signomin KYC-palvelun avulla. Tämä näkyy parempana asiakaskokemuksena ja säästää aikaa sekä asiakkailta että työntekijöiltä.