Skip to content

Insinööriliitto lähti hyödyntämään Salesforcen uusia tekoälykyvykkyyksiä ensimmäisten joukossa maailmassa

Insinööriliitto

Salesforce lanseerasi syyskuussa Dreamforce-tapahtumassa tekoälyagentteihin liittyvän Agentforce-palvelun. Insinööriliitto halusi lähteä yhteistyössä twodayn kanssa kokeilemaan ensimmäisten joukossa, mihin Salesforcen uusimmat tekoälykyvykkyydet taipuvat.

02-Insinööriliitto-asiakastarina-Aleksi Etelä-järjestelmäasiantuntija
twoday

Rohkeus kokeilla uutta

Insinööriliitto on yksi niistä harvoista organisaatioista, jotka eivät pelkää astua kohti tuntematonta. Vuosien varrella organisaatio on muun muassa vaihtanut toimivan teknologia-alustan kokonaan toiseen, koska halusivat tarjota jäsenilleen vielä parempaa palvelua. Myös tekoälyn hyödyntäminen on ollut keskusteluissa jo pidemmän aikaa.

"Olemme aina halunneet olla edelläkävijöitä. Kun tekoäly alkoi yleistyä ja sen potentiaali konkretisoitui, ymmärsimme, että tämä on teknologia, jonka avulla voimme palvella jäseniämme paremmin," Insinööriliiton IT-insinööri Aleksi Eteläharju kertoo.

Insinööriliitossa tunnistettiin tarve omalle tekoälystrategialle.

“Päätimme, että haluamme oikeasti lähteä varhaisessa vaiheessa mukaan tekoälymaailmaan,” Eteläharju lisää.

twodayn rooli yhteistyössä oli alusta asti keskeinen.

"Insinööriliitolla oli selkeä visio. He halusivat panostaa tekoälyyn ja ymmärsivät, että ilman kumppania heidän olisi vaikea navigoida tässä uudessa maailmassa," kertoo AI Lead Juha Toiminen

"Yhteistyö on ollut todella joustavaa ja avointa, mikä on tehnyt projektista ainutlaatuisen."

twoday

"Olemme aina halunneet olla edelläkävijöitä. Kun tekoäly alkoi yleistyä ja sen potentiaali konkretisoitui, ymmärsimme, että tämä on teknologia, jonka avulla voimme palvella jäseniämme paremmin"

Aleksi Eteläharju, IT-insinööri, Insinööriliitto

twoday

Salesforcen valmiit tietosuojaratkaisut rohkaisivat tarttumaan tekoälyyn

Insinööriliitto valitsi tekoälyalustakseen Salesforcen, koska se oli jo entuudestaan käytössä organisaatiossa. Valinnan takana oli tosin paljon muutakin.

"Salesforcen lähestymistapa tietosuojaan vakuutti meidät. Heidän sloganiaan 'your data is not our product' voi pitää avaintekijänä palveluntarjoajan valinnassa," Eteläharju painottaa.  

“Salesforcella oli vahva kulma tietosuojaan ja datasta huolehtimiseen, mikä on ollut aikamoinen mörkö näiden suurten kielimallien kanssa. Lisäksi twodayllä oli tarjota valmiita ratkaisut datan säilytykseen ja turvallisuudesta huolehtimiseen. Me käsittelemme paljon henkilötietoja ja arkaluontoista tietoa, niin tämä oli meille hyvin tärkeää,” Insinööriliiton Eteläharju sanoo.

twoday toi projektiin asiantuntemuksen, jota tekoälyn hyödyntäminen vaatii.

"Salesforce tarjoaa loistavat työkalut, mutta on kumppanin tehtävä räätälöidä ratkaisut asiakkaan tarpeisiin. Tässä yhteistyössä meidän tehtävämme oli auttaa Insinööriliittoa löytämään parhaat tavat hyödyntää tekoälyä heidän tavoitteidensa saavuttamiseksi," juniorikonsultti Tuomas Väkiparta twodayltä kertoo.

Uteliaisuus ajoi etsimään uusia ratkaisuja ja kokeilemaan tekoälyä

Yhteistyön päätavoitteena on ollut parantaa Insinööriliiton palveluiden tehokkuutta ja saavutettavuutta.

"Meillä on paljon jäseniä, mutta rajallisesti henkilökuntaa. Tekoälyn avulla pystymme tarjoamaan parempaa palvelua entistä suuremmalle joukolle ihmisiä ilman, että palvelun laatu kärsii," Eteläharju kertoo.

Eteläharju kertoo Insinööriliiton arvostavan twodayn henkilökohtaista otetta. Näin työssä on päästy joustavasti kokeilemaan ja tutkimaan tekoälytyökalujen mahdollisuuksia.

twodayn avulla Insinööriliitto on muun muassa ottanut käyttöön Salesforcen tekoälytyökaluja hyödyntävän asiakaspalvelun ratkaisun, joka tiivistää asiakaspalvelutapaukset Insinööriliiton tarpeisiin sopiviksi yhteenvedoiksi.

"Tämä on helpottanut henkilöstön työtä merkittävästi ja nopeuttanut asiakasvastauksia," Toiminen toteaa.

Lisäksi tekoälyä käytetään trendien seuraamiseen ja uusien palvelukonseptien kehittämiseen.

"Yksi pitkän aikavälin tavoitteemme on siirtyä reaktiivisesta palvelusta proaktiiviseen. Tekoälyn avulla voimme ennakoida jäseniemme tarpeita ja olla yhteydessä heihin ennen kuin ongelmat syntyvät," Eteläharju kertoo.

twoday

"Meillä on paljon jäseniä, mutta rajallisesti henkilökuntaa. Tekoälyn avulla pystymme tarjoamaan parempaa palvelua entistä suuremmalle joukolle ihmisiä ilman, että palvelun laatu kärsii."

- Aleksi Eteläharju, IT-insinööri, Insinööriliitto

twoday

Joustava työskentely toi oivalluksia molemmille osapuolille 

Kuten monissa uusissa projekteissa, myös tässä yhteistyössä on kohdattu haasteita. twodayltä projektissa mukana olleet asiantuntijat muistuttavat, että tekoälyn hyödyntäminen vaatii sekä asiakkaalta että kumppanilta rohkeutta ja sitoutumista.

Tuomas Väkiparta kertoo myös twodayn saaneen yhteistyöstä oivalluksia omaan työhön ja tuotekehitykseen. Yhteistyön myötä on päästy kokeilemaan erilaisten kehotteiden vaikutuksia.

“Mitä pidemmälle pääsee, sitä enemmän huomaa, kuinka paljon opittavaa vielä on. AI Agent Builder -työkalun kanssa työskentely on alkuun ollut ajoittain haastavaa. Työkalun uutuuden vuoksi käyttöliittymän ja toimintamallien omaksuminen on ottanut oman aikansa. Lisäksi Salesforce kehittää tuotettaan niin sanotusti lennosta, joten työkalua parannetaan jatkuvalla syötöllä,” Väkiparta kertoo. 

Puhepohjaisia ratkaisuja ja tarkempaa raportointia - yhteistyö ja tekoälyn tutkinta jatkuu

"Insinööriliitto on ollut esimerkillinen yhteistyökumppani. He ovat aina valmiita kokeilemaan uusia asioita ja oppimaan matkan varrella,” Toiminen sanoo.

Eteläharju puolestaan kiittelee twodayn joustavuutta ja asiantuntemusta.

"twoday on ollut meille korvaamaton kumppani. Heidän kykynsä sovittaa Salesforcen työkalut juuri meidän tarpeisiimme on ollut avainasemassa yhteistyön onnistumisessa."

Positiivisena yllätyksenä on ollut se, kuinka hyvin Salesforcen tekoälyteknologiat toimivat käytännössä.

Ensimmäisten onnistumisten myötä Insinööriliitto on jo luonut yhdessä twodayn kanssa tiekartan tekoälyn laajamittaiseen hyödyntämiseen. Seuraavaksi tähtäimessä ovat muun muassa puhepohjaiset ratkaisut ja tekoälypohjaisen raportoinnin kehittäminen.

"Meillä on selkeä strategia, joka ohjaa tekoälyn käyttöä organisaatiossamme. Tämä yhteistyö twodayn kanssa on osoittanut, että olemme oikealla tiellä," Insinööriliiton Eteläharju sanoo.

twoday puolestaan näkee projektissa paljon mahdollisuuksia myös tulevaisuudessa.

"Kun Insinööriliitto jatkaa kehittymistään ja heidän tarpeensa muuttuvat, voimme yhdessä kehittää ratkaisuja, jotka vastaavat heidän muuttuneisiin tavoitteisiinsa. Tämä on vasta alkua," Väkiparta toteaa. 

twoday

"twoday on ollut meille korvaamaton kumppani. Heidän kykynsä sovittaa Salesforcen työkalut juuri meidän tarpeisiimme on ollut avainasemassa yhteistyön onnistumisessa."

Aleksi Eteläharju, IT-insinööri, Insinööriliitto

twoday

Suurin hyöty irti tekoälystä - keskiössä rohkeus, visio ja yhteistyö

twodayn ja Insinööriliiton yhteistyö on erinomainen esimerkki siitä, miten tekoälyä voidaan hyödyntää käytännössä. Se vaatii rohkeutta kokeilla uutta, vahvaa visiota tulevaisuudesta ja tiivistä yhteistyötä kumppanin kanssa.

Yhdessä twoday ja Insinööriliitto näyttävät, miten tekoäly voi toimia muutoksen ajurina – ei vain teknologiana, vaan strategiana, joka tuo konkreettisia tuloksia ja uusia mahdollisuuksia.

Kiinnostaako tekoälyn hyödyntäminen liiketoiminnassa? Ota yhteyttä ja räätälöidään juuri teille sopiva ratkaisu!

Pekka Sipola

Lead Consultant, Marketing development and utilization of AI

pekka.sipola@twoday.com
040 828 1818

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Insinööriliitto lähti hyödyntämään Salesforcen uusia tekoälykyvykkyyksiä ensimmäisten joukossa maailmassa

Salesforce lanseerasi syyskuussa Dreamforce-tapahtumassa tekoälyagentteihin liittyvän Agentforce-palvelun. Insinööriliitto halusi lähteä yhteistyössä twodayn kanssa kokeilemaan ensimmäisten joukossa, mihin Salesforcen uusimmat tekoälykyvykkyydet taipuvat.

VSP Improves Outsourced Customer Service Efficiency with twoday AI Agent

Finnish service company VSP uses twoday AI Agent to make its customer service more effective and meet modern service demands.

Ulkoistettuun asiakas­palveluun tehoa twodayn tekoälyn avulla

Suomalainen palveluyhtiö VSP hyödyntää twoday AI Agent -tekoälysovellusta tehostaakseen asiakaspalveluaan ja vastaamaan nykyajan asiakaspalvelutyön vaatimuksiin.