Toyota Rahoituksen digitaalinen palvelu kuntoon Signomin avulla
Toyota Rahoitus
Toyota Finance Finland Oy (Toyota Rahoitus) tarjoaa rahoitusta Toyotan ostajille ja hyödyntää Signomia sopimusten sähköisessä allekirjoittamisessa ja asiakkaan tunnistamisessa.
“Yhteistyömme on jatkunut jo 10 vuotta, koska Signom on ollut luotettava palvelu”, sanoo Toyota Finance Finland Oy:n myyntijohtaja Lauri Varonen. “Ongelmia on ollut harvoin ja ne vähätkin on korjattu nopeasti.”
Signomin avulla uuden tai käytetyn Toyotan ostaja voi hoitaa verkossa:
- Rahoitushakemuksen
- Tunnistautumisen
- Allekirjoituksen
Vuosikymmenen mittainen yhteistyö Signomin kanssa on auttanut Toyota Rahoitusta vauhdittamaan autojen myyntiä, palvelemaan autonostajia paremmin ja rakentamaan uutta liiketoimintaa. “Ilman Signomia emme olisi saaneet kaikkia digitaalisia kuvioita toimimaan”, Varonen kertoo.
“Sähköinen allekirjoitus on mahdollistanut Toyota Financelle kokonaan uusia digitaalisia liiketoimintamalleja.”
Miten Signom auttaa Toyotaa ja sen ostajaa?
Toyota Rahoitus löysi Signomin etsiessään palvelua sähköiseen tunnistautumiseen. Jo tuolloin Signom tarjosi sähköisen tunnistautumisen kaikille pankeille ja kaupan päälle Toyota Rahoitus sai sähköisen allekirjoituksen.
Signom on integroitu Toyota Rahoituksen omiin palveluihin, joten Toyotan ostaja saa myönteisen luottopäätöksen välittömästi täytettyään ja allekirjoitettuaan verkossa luottohakemuksen. Jos luottopäätös ei mene suoraan läpi, se siirtyy Signomin kautta automaattisesti jatkokäsittelyyn.
Signomin avulla Toyota Rahoitus pystyy tarjoamaan Toyotan ostajille ja omistajille sähköisesti:
Rahoitushakemukset ja luottopäätökset
- Uuden tai käytetyn auton rahoittamiseen
- Huoltojen ja korjausten rahoittamiseen
Osamaksusopimukset
- Yrityksille ja yksityishenkilöille uudet ja käytetyt autot (omistus säilyy Toyotalla siihen saakka, kunnes auto on maksettu)
- Rahoitus-ja osamaksusopimusten siirrot
- Rahoituksen ja osamaksusopimuksen siirto auton myynnin yhteydessä (auton haltijan, rahoituksen saaja ja auton omistaja vaihtuu)
Räätälöinti
Rahoituksen ja osamaksusopimusten siirtoja varten on räätälöity lomakkeita ja työnkulkuja: kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet siirron sähköisellä allekirjoituksella, pyydetään auton vanhaa ja uutta omistajaa täydentämään ja vahvistamaan tarvittavat tiedot.
Miten Signom toimii autokaupassa
Toyotan ostaja klikkaa “Hae rahoitusta” verkkokaupassa:
-
Signom pyytää asiakasta tunnistautumaan ja varmistaa henkilöllisyyden.
-
Signom siirtää automaattisesti asiakkaan ja auton tiedot rahoitushakemukseen lomakkeella, jota asiakas voi täydentää (esim. maksuerät ja laina-aika).
-
Signom laskee ja näyttää todellisen vuosikoron autolle (lain edellytysten mukaisesti).
-
Signom käyttää vahvaa tunnistusta asiakkaan allekirjoituksen varmentamiseen.
-
Signom tekee luottopäätöksen käyttäen Toyotan omia rekistereitä ja joko vahvistaa rahoituksen tai siirtää hakemuksen jatkokäsittelyyn.
Sähköisen allekirjoituksen hyödyt
Myyntijohtaja Lauri Varosen mukaan Signom on auttanut Toyota Rahoitusta merkittävästi eteenpäin digitekemisessä.
-
Kaikki kaupat kotiin
- Ennen sähköistä tunnistautumista ja allekirjoitusta Toyota Rahoitus ei pystynyt tarjoamaan rahoitusta verkossa kaikille halukkaille – kauppaa meni sivu suun ja kuskeja jäi ilman Toyotaa.
-
Pienempi riski myyjälle
- Sähköinen allekirjoitus ja muut sähköiset palvelut ovat tukeneet ja vauhdittaneet myyntiä ja poistaneet etenkin käytettyjen autojen myyjien riskejä: myyjä saa rahansa nopeammin tilille.
-
Sujuvaa B2B-myyntiä
- Signom on helpottanut etenkin sopimusten tekemistä yritysasiakkaiden kanssa, koska palvelu varmistaa allekirjoittajan henkilöllisyyden ja nimenkirjoitusoikeuden.
“Sopimusten tekeminen on huomattavasti nopeampaa, kun kenenkään ei tarvitse salapoliisina selvitellä, kuka saa allekirjoittaa yrityksen puolesta ja kenen kaikkien allekirjoitukset sopimuksessa on oltava.”
Nopeaa ja turvallista integrointia
Signom on toteuttanut nopeasti ja joustavasti laajoja integrointeja Toyota Rahoituksen omiin järjestelmiin.
“Olemme olleet tyytyväisiä siihen, kuinka ripeästi uusia palveluita ollaan saatu otettua käyttöön: laajaa integrointia vaativat projektit ovat tyypillisesti kestäneet kuukauden.”
Nopeuttakin merkittävämpää on turvallisuus. Integroinnin ansiosta tietoturvasta ei ole tarvinnut huolehtia ja tietoturvapäivitysten hyväksyminen onnistuu Toyota Rahoituksen omien verkkopalvelujen kautta.
Sujuvaa yhteistyötä
Signom-tiimin tarjoama tuki digitaalisten työkalujen käytössä on ollut Toyota rahoitukselle arvokasta.
“Vinkit ovat auttaneet meidän omaa henkilökuntaamme, paitsi käyttämään digityökaluja tehokkaammin, myös ymmärtämään paremmin digitaalista palvelua ylipäänsä.”
“Meidän asiakkaamme ovat usein digitietoisia ja jopa vaativia, joten digitaalisen palvelun sujuvuus vaikuttaa suoraan bisnekseen. Signom on auttanut meitä pysymään askeleen edellä, tai ainakin samassa tahdissa asiakkaidemme kanssa.”
“Loppujen lopuksi liiketoiminnassa ja yhteistyössä on kyse luottamuksesta”, Lauri Varonen toteaa.
Luottamus on ollut alusta lähtien Signomin ja Toyota Finance Finland Oy:n yhteistyön perusta ja lujittunut sitä mukaa, kun yhteisiä kilometrejä on kertynyt.
Mittarilukema ei ole vielä tapissa, vaan matka jatkuu.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Pilvipohjaista raportointia Power BI:n ja Azure-tietovaraston avulla
Pääsy ajantasaiseen tietoon nopeasti ja helposti tuo huomattavia hyötyjä liiketoimintaan liittyvässä päätöksenteossa. Tämä on tiedostettu myös ammattikäyttöön suunnattuja viestintä- ja kuulonsuojausratkaisuja suunnittelevassa ja valmistavassa Savox Communicationsissa. Ratkaisuna tähän suunnittelimme...
Walkin liiketoiminnan suunnittelu ja ennustaminen kuntoon Anaplanin avulla
Pakkausteollisuuden edelläkävijäyritys Walkin haasteena oli datan ja suunnittelun pirstaloituneisuus hajalleen eri järjestelmiin. Siksi heidän oli vaikeaa kerätä ja hyödyntää dataa tehokkaasti suunnittelu- ja raportointiprosesseissa. Tätä haastetta lähdimme yhdessä ratkaisemaan liiketoiminnan suunni...
WhatsApp Assistant kohotti asiakastyytyväisyyden huippulukemiin
Asiakaspalvelun parantaminen, työntekijöiden ajankäytön optimointi ja työn suunnittelun helpottaminen olivat tavoitteina, kun ILP-Groupilla lähdettiin ottamaan käyttöön WhatsApp Assistantia. Palvelun myötä prosesseja saatiinkin suoraviivaistettua huomattavasti ja resursseja kohdennettua sinne missä ...