Elenia säästää työaikaa ja luontoa sähköisellä allekirjoituksella
Elenia
Signom-allekirjoituspalvelu on ollut käytössä Elenialla jo yli kymmenen vuotta. Tänä aikana sähköisen allekirjoituksen sekä automaattisten työnkulkujen käyttö on kasvanut määrällisesti ja laajentunut kaikenlaisiin sopimuksiin ja valtakirjoihin. Palvelu kattaa nykyään myös Elenian palveluliiketoiminnan.
Riippumatta siitä, kuinka monimutkainen prosessi on kyseessä, Signomin avulla Elenia pystyy solmimaan ja käsittelemään suurimman osan sopimuksista ja niihin liittyviä tarkennuksia digitaalisesti, turvallisesti ja pääsääntöisesti automaattisesti.
Elenialle on räätälöity erilaisia toteutuksia erilaisten sopimusten sähköiseen allekirjoittamiseen ja prosessien automatisointiin. Myös uusia tarpeita on tullut vuosien varrella lisää ja näitä on toteutettu tarpeiden mukaan.
Sähköisen allekirjoituksen räätälöintiä tarpeiden mukaan
Elenian käyttämien digitaalisten palvelujen on mukauduttava laajaan, moniulotteiseen ja jatkuvasti muuttuvaan toimintaan. Signomin merkittävä etu on, että se joustaa ja skaalautuu kaikkiin tarpeisiin.
Elenian eri toiminnot, kuten sähkönjakelu tai verkkojen rakennuttaminen, edellyttävät erilaisia sopimuksia ja valtakirjoja, jotka hoituvat Signomin integroidun käyttöliittymän avulla:
- Liittymissopimukset sähköverkkoon ja maankäyttösopimukset yksityisille ja organisaatioille.
- Sopimukset ja valtakirjat kumppaneille, mm. verkorakennusurakoitsijoille.
Signomissa on huomioitu Elenian tarpeet, jotka ovat vaatineet sopimuslomakkeiden ja työnkulkujen räätälöintiä:
-
Monta allekirjoittajaa
Elenian sopimuksissa voi olla allekirjoittajina yksi tai useampia taho: yksityishenkilöitä, yrityksiä, valtio tai kuntia.
Signomin sähköinen allekirjoituspalvelu huomioi tämän ja sopimusprosessin sujuvoittamiseksi se tarkistaa esimerkiksi nimenkirjoitusoikeudet automaattisesti. -
Automaattinen tietojen täydentäminen ja helppo lisätietojen pyytäminen
Elenian omassa järjestelmässä on tiedot sähköverkoista ja tiedot maanomistajista sekä tonttien rajoista.
Signomiin on määritelty vakiolomakkeet, joten tietyt pohjatiedot siirtyvät sopimuslomakkeille automaattisesti ja niitä täydennetään tarpeen mukaan. Lisätietojen ja liitteiden pyytäminen onnistuu helposti ennalta määriteltyjen lomakkeiden ansiosta. Signomin kautta pyydetään myös suostumuksia ja sähköisiä kuittauksia ennen kuin sopimuksia lähetetään allekirjoitettavaksi.
Sopimusten sähköisen allekirjoittamisen yhteydessä voidaan pyytää lisäämään tilinumero tai liittämään sopimuksen oheen tietty asiakirja. -
Sopimusprosessin automatisointi
Elenialla esimerkiksi maankäyttösopimusten solmimisessa nopeus ja tarkkuus ovat välttämättömiä. Tietoja siirretään pääosin automaattisesti Elenian omasta verkkotietojärjestelmästä Signomiin ja takaisin integraatioiden ja ohjelmistorobotiikan avulla.
Elenian sopimusprosessin täysi automatisointi sähköisestä allekirjoituksesta eteenpäin on ollut mahdollista Signomin sähköisen allekirjoituksen ansiosta.
Vähemmän turhaa, enemmän sujuvaa työtä
Aloitettuaan ja laajennettuaan yhteistyötään Signomin kanssa Elenia on säästänyt vuosien varrella aikaa, rahaa ja luontoa, kun sopimusten tulostaminen ja postittaminen on vähentynyt minimiin.
Suurimmat plussat liittyvät luonnon ja ajan säästöön. Suuri osa manuaalisesta työstä on saatu karsittua pois ja prosesseja on muokattu nopeammiksi.
Elenian liiketoiminta-alueilla on erilaisia tarpeita ja sopimusten volyymit ovat merkittäviä. Signomin avulla kehitetyt sähköiset allekirjoitusprosessit ovat nopeuttaneet varsinkin Elenian maankäyttösopimusprosessia ja rakennustöiden etenemistä.
Elenia on Suomen toiseksi suurin sähköverkkoyhtiö, joka palvelee 438 000 asiakasta Kanta- ja Päijät-Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Palvelut tuotamme yhteistyössä kumppaneittemme kanssa. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä, mittaamme asiakkaittemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Uudistamme ikääntyvää sähköverkkoa säävarmaksi ja kehitämme älykkään sähköverkon ratkaisuja. Palveluliiketoimintamme tarjoaa energiayhtiöille asiakaspalvelua ja sähkömarkkinoihin liittyviä monipuolisia palveluita sekä vastaa Elenian hankinnasta ja rakennuttamisesta. Asiakasyritystemme kautta palvelemme yli miljoonaa energia-alan asiakasta Suomessa.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Savings and emission reductions through route optimization
Route planning plays an important role in the efficiency of waste collection. Significant cost savings and environmental benefits can be achieved through more effective planning. Remeo has an extensive project to make business operations more efficient, as part of which the company started cooperati...
WhatsApp Assistant upgraded customer satisfaction to a top level
Improving customer service, optimizing employee time and facilitating work planning were the goals when ILP-Group started to introduce WhatsApp Assistant. The service made it possible to streamline processes considerably and allocate resources where they were needed. At the same time, customer satis...
HUS harmonized the management of patient and care instructions with the help of the Instruction Repository
HUS is the largest specialized health care operator in Finland. Almost 700,000 patients are treated annually by 27,000 top professionals. The treatment and research of a number of difficult diseases is centred at HUS on a national level. The large number of patients also imposes requirements on the ...