Webinaari:
Rahanpesulaki ja asiakkaan tunteminen
Tässä webinaarissa kerromme, kuinka monia yrityksiä koskevan rahanpesulain velvoittama asiakkaiden tunteminen voidaan hoitaa helposti, nopeasti ja turvallisesti. Case-esimerkkinä POP Pankki -ryhmä.
Lataa webinaaritallenne
Tässä webinaarissa pureudumme rahanpesulain noudattamisen ja asiakkaan tuntemisen haasteisiin. Webinaarissa asiakkaan tuntemisen huippuasiantuntijat twodayn Harri Virtala ja POP Pankki -ryhmän Yasmin Vikiönkorpi keskustelevat Paavo Tervosen johdolla asiakkaan tuntemisesta ja sen ratkaisuista. Lisäksi käytännön esimerkkinä Yasmin Vikiönkorpi kertoo, kuinka asiakkaan tunteminen on POP Pankki- ryhmässä käytännössä ratkaistu.
Uudistunut rahanpesulaki velvoittaa monia yrityksiä keräämään ja säilyttämään asiakkaan tunnistamistietoja. Laki koskee esimerkiksi:
Yrityspalvelun tarjoajia
Sijoitus- ja rahoituspalveluja
Vakuutus- ja eläkevakuutusyhtiöitä
Kiinteistövälitysliikkeitä
Asianajo- ja lakitoimistoja
Kirjanpitopalveluita, tilitoimistoja ja tilintarkastajia
Erityisen vakavasti valvova viranomainen suhtautuu asiakkaan tai tämän edustajan henkilöllisyyden todentamista koskeviin puutteisiin.
Tässä webinaarissa opit, kuinka rahanpesulain velvoittama asiakkaiden tunteminen voidaan hoitaa helposti, nopeasti ja turvallisesti.
Paikkoja on rajoitetusti, joten ilmoittaudu nyt!
Agenda
Johdatus päivän aiheeseen: Rahanpesulaki ja asiakkaan tuntemisen haasteet yrityksille – Paavo Tervonen, Sales Manager, twoday
Asiakkaan tunteminen ja miten sen haasteet on ratkaistu POP Pankki -ryhmässä – Yasmin Vikiönkorpi, Development Manager (KYC), POP Pankki -ryhmä
Paneelikeskustelu asiakkaan tuntemisesta
Panelisteina:
- Yasmin Vikiönkorpi, Development Manager (KYC), POP Pankki -ryhmä
- Harri Virtala, Chief Operating Officer, twoday (Signom)
Kysymykset ja yhteenveto
Lataa webinaaritallenne
Asiantuntijat webinaarissamme
Harri Virtala
Chief Operating Officer, Signom, twoday
Harrilla on yli 10 vuoden kokemus Signom-palvelun kehittämisestä niin allekirjoittamisen kuin asiakkaan tuntemisenkin osalta. Hän toimii webinaarissa Signomin teknisenä asiantuntijana ja pystyy vastaamaan kiperimpiinkin kysymyksiin palveluun liittyen.
Yasmin Vikiönkorpi
Development Manager (KYC), POP Pankki -ryhmä
Yasmin toimii tällä hetkellä POP Pankki -ryhmässä asiakastietojen kehityspäällikkönä. Hänen päävastuualueelleensa kuuluu asiakkaan tuntemisen sekä rahanpesun estämisen prosessit ja aihealueen koulutuksesta vastaaminen. Yasmin on työskennellyt asiakkaan tuntemisen parissa useamman vuoden ajan ja työkokemusta on kertynyt useammasta suomessa toimivasta pankista.
Paavo Tervonen
Sales Manager, Signom, twoday
Paavo auttaa erilaisia organisaatioita tehostamaan prosessejaan sähköisen allekirjoittamisen ja asiakkaan tunnistamisen avulla. Hän on päässyt seuramaan läheltä kuinka sähköinen allekirjoittaminen, asiakkaan tunteminen ja automatisointi auttavat erilaisia organisaatioita tehostamaan prosessejaan ja sitä kautta liiketoimintaansa.
Yhteistyössä