Know your customer (KYC) - Asiakkaan tunteminen
Säästä jopa satoja tunteja työtä ja hoida rahanpesulain velvoittama asiakkaiden tunteminen helposti, nopeasti ja turvallisesti Signom KYC-palvelun avulla.
Nyt on aika siirtyä vanhanaikaisista ja hitaista prosesseista vaivattomaan ja sujuvaan sähköiseen vuorovaikutukseen.
Automatisoitu asiakkaan tietojen tarkistus (KYC) ja allekirjoitusprosessi
Signom KYC-palvelu tarjoaa tehokkaan, turvallisen ja helppokäyttöisen keinon kerätä rahanpesulain velvoittamat tunnistamistiedot asiakkaasta. Loppukäyttäjälle tietojen antaminen on vaivatonta ja asiakasyrityksen KYC-tiimille tietojen tarkastaminen ja seuraaminen helppoa ja nopeaa.
Henkilöllisyyden varmentaminen ja tiedonkeruu sujuvat huomattavasti nopeammin, kun Signom ohjaa ja opastaa asiakkaasi automaattisesti prosessin läpi. Signomilla on pitkä kokemus eri toimialoilta tuntemisen tietojen keräämisen sovelluksista. Tämän perusteella on pystytty keräämään parhaat käytännöt, mitä tietoja kerätään kaikilta yhtiömuodoilta ja mitkä tiedot koskevat vain tiettyjä yhtiömuotoja.
Signomin tietoturvan johtamisjärjestelmä on ISO 27001-sertifioitu, jonka prosessit osaltaan varmistavat palvelun virheettömyyden ja huolettomuuden.
Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian
Haluatko kuulla lisää? Varaa aika esittelyyn.
Rahanpesulaki ja asiakkaan tunnistaminen
Uudistunut rahanpesulaki velvoittaa yrityksiä keräämään ja säilyttämään asiakkaan tunnistamistietoja
Laki koskee esimerkiksi:
Yrityspalvelun tarjoajia
Sijoitus- ja rahoituspalveluja
Vakuutus- ja eläkevakuutusyhtiöitä
Kiinteistövälitysliikkeitä
Asianajo- ja lakitoimistoja
Kirjanpitopalveluita, tilitoimistoja ja tilintarkastajia
Erityisen vakavasti valvova viranomainen suhtautuu asiakkaan tai tämän edustajan henkilöllisyyden todentamista koskeviin puutteisiin
Rahanpesulain keskeiset velvoitteet
Tunnista asiakkaasi ja todenna tämän henkilöllisyys
Tunnista myös asiakkaan edustaja ja todenna tämän henkilöllisyys sekä varmista edustajan oikeus toimia asiakkaan puolesta.
Selvitä yritysasiakkaidesi tosiasialliset edunsaajat
eli yrityksen omistajat sekä ne, jotka käyttävät yrityksessä määräysvaltaa.
Tunne asiakkaasi ja
tämän toiminta
Seuraa toimintaa jatkuvasti epäilyttävien liiketoimien havaitsemiseksi.
Signom KYC -palvelun hyödyt yhdellä silmäyksellä
Lainsäädännön noudattaminen
Palvelu auttaa noudattamaan lainsäädäntöä ja standardeja, kuten rahanpesulakia ja tietosuoja-asetusta (GDPR), koska se tarjoaa luotettavan ja turvallisen tavan kerätä ja käsitellä henkilötietoja.
Tehokkuutta ja ajansäästöä
Automaattisella tietojen keräämisellä mahdollista vähentää tai jopa poistaa kokonaan monta manuaalista työvaihetta.
Annettujen tietojen tarkastaminen ja seuraaminen on helppoa ja nopeaa
Oikeat tiedot oikeaan tarpeeseen
Palvelu räätälöidään aina yrityksen omiin tarpeisiin, jolloin voidaan parhaiten vastata niihin kriittisiin asioihin, joita sen toimialalla ja liiketoiminnassa nousee esiin.
Palvelua voi käyttää niin uuden asiakkaan onboarding-tilanteissa kuin nykyisen asiakkaan tietojen päivittämisessä
Parempi asiakaskokemus
Tunnistamistiedot voi antaa itselle parhaiten soveltuvalla hetkellä ja rekisteritiedot on esitäytetty lomakkeelle.
Käyttäjän ei tarvitse vastata kuin hänen yritystään koskeviin kysymyksiin. Esimerkiksi yksityiseltä elinkeinonharjoittajalta ei kysytä tietoja hallituksesta
Helppo integroida
Asiakastiedot voidaan viedä suoraan tai tarkistusten kautta asiakkaan tietoihin yrityksen omiin järjestelmiin. Tämä vähentää manuaalista työtä ja virheitä sekä säästää aikaa.
Erilaiset ulkoiset palvelut, kuten riskimittaus- raportit, on mahdollista tuoda osaksi Signom KYC –raporttia
Joustavasti skaalautuva
Palvelu on skaalautuva ja siihen voidaan myöhemmin lisätä ominaisuuksia tai muokata sisältöä
Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian
Signom - monipuolisin sähköinen allekirjoituspalvelu
Signom KYC-palvelu on osa Signomin sähköistä allekirjoituspalvelua, mikä auttaa yritysten liiketoiminta- ja asiakasprosessien automatisoinnissa ja digitalisoinnissa. Oli kyseessä sitten asiakkaan onboarding-prosessi, asiakkaan tunnistaminen tai dokumentin, kuten sopimuksen tai raportin, allekirjoitus - Signom tekee siitä sujuvaa ja vaivatonta.
Automatisoitu asiakkaan tietojen tarkistus KYC-prosessin mukaisesti tekee allekirjoittamisesta sekä henkilöllisyyden varmentamisesta ja tiedonkeruusta tehokasta ja sujuvaa. Signomin helposti räätälöitävä ja erilaisiin tarpeisiin skaalautuva ratkaisu sopii niin pienten yritysten vaativiin tarpeisiin kuin suurille yrityksille, joissa organisaatiorakenteet ja allekirjoitusprosessit ovat monimutkaisia ja vaativat automaattisia työnkulkuja sekä laajoja integrointeja.
Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian
Jo lukuisat suomalaisyritykset luottavat Signomiin
-
“Melkein mikä tahansa vahvaa tunnistautumista ja sähköistä allekirjoitusta vaativa hoituu Signomin avulla. Olen ollut supertyytyväinen yhteistyöhön.”
Tia RytkönenAsiakkuus- ja yritysmyynti, St1 -
"Yhteistyö Signomin kanssa on vauhdittanut myyntiä ja auttanut rakentamaan uusia digitaalisia liiketoimintamalleja."
Lauri VaronenMyyntijohtaja, Toyota Finance Finland Oy -
"Olemme voineet luottaa Signomin nopeaan toimitukseen, tekniseen toimivuuteen ja kykyyn räätälöidä ratkaisuja juuri meille."
Mirka MäkinenTietojärjestelmien kehityspäällikkö, Kiinteistömaailma