Skip to content

Automatisoitu asiakkaan tietojen tarkistus (KYC) ja allekirjoitusprosessi

Signom KYC-palvelu tarjoaa tehokkaan, turvallisen ja helppokäyttöisen keinon kerätä rahanpesulain velvoittamat tunnistamistiedot asiakkaasta. Loppukäyttäjälle tietojen antaminen on vaivatonta ja asiakasyrityksen KYC-tiimille tietojen tarkastaminen ja seuraaminen helppoa ja nopeaa.

signom_KYC_palvelu_web

Henkilöllisyyden varmentaminen ja tiedonkeruu sujuvat huomattavasti nopeammin, kun Signom ohjaa ja opastaa asiakkaasi automaattisesti prosessin läpi. Signomilla on pitkä kokemus eri toimialoilta tuntemisen tietojen keräämisen sovelluksista. Tämän perusteella on pystytty keräämään parhaat käytännöt, mitä tietoja kerätään kaikilta yhtiömuodoilta ja mitkä tiedot koskevat vain tiettyjä yhtiömuotoja.

Signomin tietoturvan johtamisjärjestelmä on ISO 27001-sertifioitu, jonka prosessit osaltaan varmistavat palvelun virheettömyyden ja huolettomuuden.

shutterstock_565189495

Haluatko kuulla lisää? Varaa aika esittelyyn.

 

Rahanpesulaki ja asiakkaan tunnistaminen

Uudistunut rahanpesulaki velvoittaa yrityksiä keräämään ja säilyttämään asiakkaan tunnistamistietoja

Laki koskee esimerkiksi:

streamlinehq-check-circle-1-interface-essential Yrityspalvelun tarjoajia

streamlinehq-check-circle-1-interface-essential Sijoitus- ja rahoituspalveluja

streamlinehq-check-circle-1-interface-essential Vakuutus- ja eläkevakuutusyhtiöitä

streamlinehq-check-circle-1-interface-essential Kiinteistövälitysliikkeitä

streamlinehq-check-circle-1-interface-essential Asianajo- ja lakitoimistoja

streamlinehq-check-circle-1-interface-essential Kirjanpitopalveluita, tilitoimistoja ja tilintarkastajia

Erityisen vakavasti valvova viranomainen suhtautuu asiakkaan tai tämän edustajan henkilöllisyyden todentamista koskeviin puutteisiin

 

shutterstock_2207527423

Rahanpesulain keskeiset velvoitteet

Tunnista asiakkaasi ja todenna tämän henkilöllisyys

Tunnista myös asiakkaan edustaja ja todenna tämän henkilöllisyys sekä varmista edustajan oikeus toimia asiakkaan puolesta.

Selvitä yritysasiakkaidesi tosiasialliset edunsaajat

eli yrityksen omistajat ​ sekä ne, jotka ​ käyttävät yrityksessä määräysvaltaa.

Tunne asiakkaasi ja
​tämän toiminta

Seuraa toimintaa jatkuvasti epäilyttävien liiketoimien havaitsemiseksi.

Signom KYC -palvelun hyödyt yhdellä silmäyksellä

Lainsäädännön noudattaminen

Palvelu auttaa noudattamaan lainsäädäntöä ja standardeja, kuten rahanpesulakia ja tietosuoja-asetusta (GDPR), koska se tarjoaa luotettavan ja turvallisen tavan kerätä ja käsitellä henkilötietoja.

Tehokkuutta ja ajansäästöä

Automaattisella tietojen keräämisellä mahdollista vähentää tai jopa poistaa kokonaan monta manuaalista työvaihetta.​
Annettujen tietojen tarkastaminen ja seuraaminen on helppoa ja nopeaa

Oikeat tiedot oikeaan tarpeeseen

Palvelu räätälöidään aina yrityksen omiin tarpeisiin, jolloin voidaan parhaiten vastata niihin kriittisiin asioihin, joita sen toimialalla ja liiketoiminnassa nousee esiin.​
Palvelua voi käyttää niin uuden asiakkaan onboarding-tilanteissa kuin nykyisen asiakkaan tietojen päivittämisessä​

Parempi asiakaskokemus

Tunnistamistiedot voi antaa itselle parhaiten soveltuvalla hetkellä ja rekisteritiedot on esitäytetty lomakkeelle.​
Käyttäjän ei tarvitse vastata kuin hänen yritystään koskeviin kysymyksiin. Esimerkiksi yksityiseltä elinkeinonharjoittajalta ei kysytä tietoja hallituksesta

Helppo integroida

Asiakastiedot voidaan viedä suoraan tai tarkistusten kautta asiakkaan tietoihin yrityksen omiin järjestelmiin. Tämä vähentää manuaalista työtä ja virheitä sekä säästää aikaa.​
Erilaiset ulkoiset palvelut, kuten riskimittaus- raportit, on mahdollista tuoda osaksi Signom KYC –raporttia

Joustavasti skaalautuva

Palvelu on skaalautuva ja siihen voidaan myöhemmin lisätä ominaisuuksia tai muokata sisältöä​

Signom - monipuolisin sähköinen allekirjoituspalvelu

Signom KYC-palvelu on osa Signomin sähköistä allekirjoituspalvelua, mikä auttaa yritysten liiketoiminta- ja asiakasprosessien automatisoinnissa ja digitalisoinnissa. Oli kyseessä sitten asiakkaan onboarding-prosessi, asiakkaan tunnistaminen tai dokumentin, kuten sopimuksen tai raportin, allekirjoitus - Signom tekee siitä sujuvaa ja vaivatonta.

Automatisoitu asiakkaan tietojen tarkistus KYC-prosessin mukaisesti tekee allekirjoittamisesta sekä henkilöllisyyden varmentamisesta ja tiedonkeruusta tehokasta ja sujuvaa. Signomin helposti räätälöitävä ja erilaisiin tarpeisiin skaalautuva ratkaisu sopii niin pienten yritysten vaativiin tarpeisiin kuin suurille yrityksille, joissa organisaatiorakenteet ja allekirjoitusprosessit ovat monimutkaisia ja vaativat automaattisia työnkulkuja sekä laajoja integrointeja.

shutterstock_2251938325

Jo lukuisat suomalaisyritykset luottavat Signomiin

Elenia
Kiinteistömaailma
Neste
ManpowerGroup
POP-Pankki-logo_vihr
SKANSKA
s-pankki logo
  • "KYC-palvelun tuomat ajalliset säästöt ovat merkittäviä: Se helpottaa konttorin arkea vapauttamalla aikaa tietojen täyttämistapaamisista muihin tehtäviin ja asiakkaalle se puolestaan tuo huomattavaa ajansäästöä ja vapautta, kun tuntemistiedot voi täyttää vaikka omalta kotisohvalta silloin kun parhaiten sopii."
    Yasmin Vikiönkorpi
    Development Manager (KYC), POP Pankki -ryhmä
  • “Melkein mikä tahansa vahvaa tunnistautumista ja sähköistä allekirjoitusta vaativa hoituu Signomin avulla. Olen ollut supertyytyväinen yhteistyöhön.”

    Tia Rytkönen
    Asiakkuus- ja yritysmyynti, St1
  • "Yhteistyö Signomin kanssa on vauhdittanut myyntiä ja auttanut rakentamaan uusia digitaalisia liiketoimintamalleja."

    Lauri Varonen
    Myyntijohtaja, Toyota Finance Finland Oy
  • "Olemme voineet luottaa Signomin nopeaan toimitukseen, tekniseen toimivuuteen ja kykyyn räätälöidä ratkaisuja juuri meille."

    Mirka Mäkinen
    Tietojärjestelmien kehityspäällikkö, Kiinteistömaailma
twoday

Ota yhteyttä

Jos haluat kuulla lisää Signomin KYC-palvelusta, jätä meille yhteydenottopyyntö, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

Paavo Tervonen


Tekninen tuki

Mikäli  tarvitset apua Signom-palvelun käytössä, voit siirtyä tästä tukipyyntö-lomakkeelle.