Ulkoistettuun asiakaspalveluun tehoa twodayn tekoälyn avulla
VSP
Suomalainen palveluyhtiö VSP, joka tarjoaa ulkoistettua asiakaspalvelua sekä IT- ja tietoliikennepalveluita, hyödyntää twoday AI Agent -tekoälysovellusta tehostaakseen asiakaspalveluaan ja vastaamaan nykyajan asiakaspalvelutyön vaatimuksiin.
“Asiakaspalvelu mielletään usein helpoksi rutiinityöksi, vaikka todellisuudessa työ on vaativaa. Laadukas asiakaspalvelu edellyttää monipuolista asiantuntijuutta, jatkuvaa tietojen etsimistä sekä nopeaa ja oikeanlaista reagointikykyä asiakkaiden kysymyksiin.”
- Maria Österman, VSP:n kehityspäällikkö
VSP:stä
VSP on suomalainen palveluyhtiö, joka on erikoistunut tarjoamaan kattavaa asiakaspalvelua sekä IT- ja tietoliikennepalveluja. Yksi yrityksen keskeisistä liiketoiminta-alueista on ulkoistettu asiakaspalvelu, jonka avulla asiakkaat voivat keskittyä ydinliiketoimintaansa, samalla kun VSP:n asiantuntijat varmistavat laadukkaan asiakaskokemuksen.
Moderni asiakaspalvelu vaatii uudenlaisia ratkaisuja
Yritykset kohtaavat yhä kasvavia vaatimuksia asiakaspalvelun nopeudesta, eivätkä perinteiset menetelmät enää riitä vastaamaan asiakkaiden odotuksiin.
Tehokkuuden ja nopeuden tavoittelussa VSP:n mukaan kuitenkin usein unohdetaan, että nykyaikainen asiakaspalvelutyö on itse asiassa vaativaa asiantuntijatyötä. Laadun ja nopeuden tulisi siis kulkea käsi kädessä.
“Asiakaspalvelu mielletään usein helpoksi rutiinityöksi, vaikka todellisuudessa työ on vaativaa. Laadukas asiakaspalvelu edellyttää monipuolista asiantuntijuutta, jatkuvaa tietojen etsimistä sekä nopeaa ja oikeanlaista reagointikykyä asiakkaiden kysymyksiin," kertoo Maria Österman, VSP:n kehityspäällikkö.
Tekoälysovellusten kartoittaminen: helppokäyttöisyys etusijalla
VSP päätyi noin vuosi sitten kartoittamaan tekoälyratkaisuja asiakaspalveluun, koska ne tarjoaisivat ratkaisun keskeiseen ongelmaan: kuinka antaa asiakasneuvojille nopea pääsy ajantasaiseen tietoon muuttuvista säädöksistä ja käytännöistä.
Helppokäyttöisyys oli VSP:lle merkittävä tekijä, sillä monissa markkinoilla olevissa ratkaisuissa vaadittiin teknistä osaamista tekoälysovelluksen virittämiseen ja lähdeaineiston ylläpitoon, mikä Östermanin mukaan olisi saattanut rajoittaa sen käyttöönottoa yrityksen sisällä.
Kartoittaessaan markkinoilla olevia valmiita AI-ratkaisuja, VSP:n huomio kiinnittyi twoday AI Agentiin, joka erottui edukseen sen edistyneiden ominaisuuksien ansiosta.
“Sovelluksen käyttöliittymä, lähdeaineiston ylläpidon helppous, sekä tekoälyagenttien ohjaaminen ilman vaatimusta koodaustaidoista tekivät siitä meille houkuttelevan vaihtoehdon,” kertoo Österman.
Valinta kohdistuikin lopulta twoday AI Agentiin, koska se tarjosi parhaan yhdistelmän käytettävyyttä, teknologian edistyneisyyttä ja kykyä integroitua olemassa oleviin prosesseihin
“Sovelluksen käyttöliittymä, lähdeaineiston ylläpidon helppous, sekä tekoälyagenttien ohjaaminen ilman vaatimusta koodaustaidoista tekivät twoday AI Agentista meille houkuttelevan vaihtoehdon."
- Maria Österman, VSP:n kehityspäällikkö
twodaylta tukea tekoälyn integroimisessa asiakaspalveluprosesseihin
Yhteistyö twodayn ja VSP:n välillä on mahdollistanut molemminpuolisen oppimisen ja avannut ovia uusien toiminnallisuuksien kehittämiseen.
Österman korostaa, kuinka yhteistyö on mahdollistanut räätälöityjen ratkaisujen kehittämisen juuri VSP:n tarpeiden mukaisesti.
"twodayn kanssa toteutettu AI Agentin integrointi asiakaspalveluprosesseihimme on sisältänyt niin koulutusta kuin työpajoja. Olemme voineet esittää toiveita uusista ominaisuuksista, jotka twoday on ottanut huomioon tuotekehityksessään," Österman kertoo.
"Olemme voineet esittää toiveita uusista ominaisuuksista, jotka twoday on ottanut huomioon tuotekehityksessään."
- Maria Österman, VSP:n kehityspäällikkö
Avoin mieli uudistuksille ja tekoälyn hyödyntämiselle
VSP pyrkii olemaan ajan hermoilla ja tarjoamaan asiakkailleen toimivia ratkaisuja. "Työntekijämme ovat suhtautuneet uudistukseen positiivisesti, sillä tekoäly ei uhkaa työpaikkoja vaan päinvastoin helpottaa ja tehostaa työntekoa", Österman kertoo.
Yritys uskoo vahvasti tekoälyn tuomiin etuihin, jotka eivät rajoitu pelkästään yrityksen sisäisiin prosesseihin vaan ulottuvat myös loppuasiakkaille tarjoten heille nopeampaa ja tarkempaa palvelua. Teknologian kehitys on ollut huimaa: "Jo vuodessa olemme nähneet valtavan harppauksen eteenpäin teknologiassa", Österman toteaa.
VSP näkee, että tekoälysovelluksilla on potentiaalia tuottaa laajempia yhteiskunnallisia hyötyjä, erityisesti tiedonhallinnan ja palveluiden saavutettavuuden parantamisen muodossa.
Österman rohkaiseekin muita yrityksiä hyppäämään mukaan tekoälyn junaan, kokeilemaan uusia ideoita ja oppimaan, kuinka tekoäly voisi sopia parhaiten omaan organisaatioon: "Tekoälyn hyödyntäminen tarjoaa mahdollisuuden automatisoida rutiininomaisia palvelupyyntöjä, nopeuttaa tehtävien käsittelyä ja suunnata henkilöstöresursseja vaativampiin tehtäviin, tarjoten asiakkaille parasta mahdollista palvelua jopa kellon ympäri."
"Tekoälyn hyödyntäminen tarjoaa mahdollisuuden automatisoida rutiininomaisia palvelupyyntöjä, nopeuttaa tehtävien käsittelyä ja suunnata henkilöstöresursseja vaativampiin tehtäviin."
- Maria Österman, VSP:n kehityspäällikkö
Hukassa tekoälyn viidakossa? AI Agent auttaa
twoday AI Agent on suomalaisille yrityksille kehitetty täysin valmis ja tietoturvallinen tekoälysovellus, jossa voit hyödyntää yrityksesi omaa dataa ja valita, mitä kielimallia käytät. Sovelluksessa voi käyttää esimerkiksi tunnettua OpenAI:n GPT:tä, Meta Platformsin llamaa vai suomalaista SiloAI:n Poroa.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Walki hyödyntää tekoälyä raportoinnin ja analytiikan tehostamiseen
Kun yhdistetään liiketoiminnan asiantuntemus ja tekoälyn voima, syntyy jotain ainutlaatuista. Pakkausteollisuuden edelläkävijäyritys Walki on ottanut merkittävän askeleen eteenpäin integroimalla generatiivisen tekoälyn Anaplan-alustaan. Tämä yhdistelmä nopeuttaa raporttien laatimista ja varmistaa ol...
POP Pankki -ryhmä: Parempaa palvelua ja merkittäviä säästöjä asiakkaan tuntemisen automatisoinnilla
POP Pankki -ryhmä automatisoi asiakkaan tuntemiseen liittyvät prosessit Signomin KYC-palvelun avulla. Tämä näkyy parempana asiakaskokemuksena ja säästää aikaa sekä asiakkailta että työntekijöiltä.
Selkeämpää sisällöntuotantoa ja sujuvampaa sisäistä viestintää
THL:n vanhaan intranettiin oli vuosien varrella kertynyt yli 400 000 sivua. Autoimme uuden intranetin toteutuksessa, jonka avulla THL tehostaa sisällöntuotantoa ja sisäistä viestintäänsä.