Väylävirasto kehittää rataverkkonsa hallintaa
Väylävirasto
Väylävirasto vastaa Suomen tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta. twoday on mukana kehittämässä Väyläviraston seuraavan sukupolven rautatieliiketoiminnan tietojärjestelmiä. Yhteistyö on osa Väyläviraston laajaa digitalisaation kokonaishanketta.
Kehityshankkeen päätavoite on sekä muuttaa ratainfran kunnossapitokirjaukset digitaalisiksi, että kohdentaa verovarat raideliiketoiminnan kokonaisvaltaiseen kehitykseen tulevaisuudessa tehokkaammin.
Väylävirasto tähtää dataan perustuvaan päätöksentekoon
Kehityshanke myös parantaa rataverkon omaisuudenhallintaa ja siihen liittyvän tiedon ylläpitoa. Uudet järjestelmät mahdollistavat tehokkaan resurssien kohdistamisen, ja liiketoiminnan päätökset voidaan tehdä oikeaan ja ajantasaiseen tietoon nojautuen.
Toimialan rinnalla myös junaoperaattori ja loppukäyttäjä sekä yhteiskunta hyötyvät digitaaliseen toimintamalliin siirtymisestä”, Väyläviraston kehittämispäällikkö Ari-Pekka Manninen taustoittaa.
Projekti on edennyt konkreettiselle tasolle ja näkyviä tuloksia on saavutettu. Kun luodaan täysin uutta järjestelmää ilman selkeää esikuvaa, on tärkeää hahmottaa oikeat käyttäjätarpeet ja muuttaa ne konkretiaksi nopeasti.
Ohjelmistokehittäjät ratamaailmassa
Väyläviraston kehittämispäällikkö Ari-Pekka Manninen sanoo hankkeen onnistumisen kannalta olleen erityisen tärkeää, että kehittäjät ymmärsivät ratainfran toimintaa kokonaisuutena.
Vuosia kestänyt kumppanuutemme on osoittanut twodayn tekijäporukalta tulevan hyviä ideoita ja yhteistyö on ollut mutkatonta”, Manninen kertoo.
twoday on vastannut hankkeessa rataverkon omaisuustiedon hallinta- sekä ylläpitosovelluksen kehityksestä.
"Nyt kehitetyn järjestelmän päälle tullaan rakentamaan omaisuudenhallintaa ja omaisuudenhallinnan analytiikkaa. Onnistuneesti nyt tehty pohja on välttämätön jatkokehitykselle”, summaa Väyläviraston kehittämispäällikkö Ari-Pekka Manninen.
Monitoimittajaympäristö voi olla haastava, mutta se voi kannustaa tiimejä erinomaisuuteen. Onnistunut lopputulos rakennetaan kaikkien tiimien saumattomalla yhteistyöllä ja tavoitteisiin sitoutumisella. Erilaisista yrityskulttuureista tulleet tiimit ovat löytäneet hyvät yhteiset toimintavat ja projektissa on jaettu yhteistä tietopääomaa asiakkaan parhaaksi.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Danfoss Editron Oy:n kasvua tukemassa
Danfoss Editron kehittää ja valmistaa sähkömoottoreihin perustuvia korkean tehokkuuden voimalinjajärjestelmiä. Tuotteet ovat hyvin ohjelmistointensiivisiä. Globaalina kasvuyhtiönä Danfoss Editron on vahvassa investointivaiheessa. Yhtiö on nostanut raskaan kaluston voimalinjojen sähköistämisen uudell...
Aito kumppanuus takaa asiakasprojektin onnistumisen
Viemme läpi suuren määrän asiakasprojekteja vuodessa, ja valtaosan näistä hoidamme yli 400 oman ammattilaisemme voimin. Osassa projekteja hyödynnämme kuitenkin laajaa kumppaniverkostoamme, jolloin kriittisiksi tekijöiksi nousevat oikeiden kumppanien löytäminen, sekä kaikille osapuolille tuloksellise...
Parempaa sidosryhmäviestintää ja asiakashallintaa Fingridille
Fingrid käynnisti vuoden 2014 alussa organisaation sisäisen muutosohjelman, jonka tavoitteena oli kehittää Fingridin organisaatiokulttuuria ja toimintatapoja asiakasohjautuvaan suuntaan. Muutos edellytti merkittäviä toimintatapamuutoksia kohdistuen sidosryhmäviestintään ja asiakastiedon hallintaan.