Skip to content

Tilastokeskuksen intra uudistui ketterällä yhteistyöllä

Tilastokeskus

Tilastokeskus otti käyttöönsä modernin ja mobiiliystävällisen SharePoint Online intranetin ja dokumentinhallintaratkaisun joka toteutettiin Teamsia hyödyntämällä. Tavoitteena oli mahdollisimman käyttäjäystävällinen ja moderni intranet, joka tukee viraston viestinnällisiä tavoitteita.

twoday_tilastokeskuksen-digitaalisen-tyoympariston-muutos_1980x1080
twoday

Pilvisiirtyminen aloitettiin esikartoituksella syksyllä 2018. Syksyllä dokumentinhallintaa koeponnistettiin ja pilotoitiin yhdessä Teamsissa ja Sharepointissa. Samanaikaisesti kerättiin palautetta ja aloitettiin Tilastokeskuksen intranet-projekti.

Keväästä loppusyksyyn twoday ja Tilastokeskuksen projektiryhmä suunnittelivat yhdessä eri jalkautustoimenpiteitä. Jalkautuksen suunnittelun yhteydessä toteutettiin useita pilotteja ja digityöpajoja, kuvattiin toimintatapoja Teamsin käyttöönottoon liittyen ja perustettiin digitaalinen työympäristö ja ohjesivusto.

 

Tilastokeskuksen ja twodayn yhteistyön ansiosta Tilastokeskus sai käyttöönsä modernin ja käyttäjäystävällisen intranetin ja dokumentinhallintaratkaisun, jotka sopivat myös mobiilikäyttöön.

 

Jalkautusoperaatiosta erityisen teki se, että jalkautustoimenpiteet suunniteltiin yhdessä twodayn jalkautusasiantuntijoiden ja projektiryhmän kanssa, mutta Tilastokeskus itse vastasi kokonaan jalkautuksen käytäntöönpanosta.

 

Rohkeus pioneerimäisesti kokeilla uusia asioita ja halu toimia digipalveluiden käyttöönoton edelläkävijänä mahdollistivat poikkeuksellisen ketterän etenemisen.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Patri Säkkinen

petri.sakkinen@twoday.fi
040 8643 065

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Seure kehittää älykästä, monikanavaista asiakaspalvelua twodayn kanssa

Seure valitsi alkuvuonna 2024 twodayn Microsoft Dynamics 365 - ja Power Platform -pohjaisten liiketoimintasovellusratkaisujen kehittämisen ja ylläpidon kumppaniksi. Yhteistyön aikana on jo kehitetty ja otettu käyttöön uusia ominaisuuksia Seuren monikanavaisten palveluprosessien tukena.

Tarkkaa ennustamista ja nopeaa reagointia liiketoiminnan muutoksiin - RELEX käyttää Pigmentiä liiketoiminnan suunnitteluun

RELEX on vuosien ajan luottanut Exceliin taloudellisen suunnittelun työkaluna, mutta yrityksen kasvun myötä se alkoi kohdata yhä suurempia haasteita hajanaisen datan ja manuaalisten prosessien kanssa. Siirtyminen Pigment-ratkaisuun toi mukanaan merkittäviä hyötyjä, kuten läpinäkyvyyden lisääntymisen...

Sponda otti avullamme Copilot for Microsoft 365:en koko organisaationsa käyttöön: Tuottavampi tekoäly alkaa henkilöstön kouluttamisesta

Kiinteistösijoitusyhtiö Sponda otti avullamme Copilot for Microsoft 365:en käyttöönsä. Onnistuneen käyttöönoton avaimena oli henkilöstön aktiivinen koulutus Copilotin käyttöön jo ensimmäisistä vaiheista alkaen. Hanke osoitti, ettei tuottava ja tehokas tekoälyn käyttö riipu vain valituista teknologio...