Skip to content

Tiedolla johtaminen Fastemsilla ampaisi uudelle tasolle TimeXtenderin vauhdittamana

Fastems

Tehokas tiedolla johtaminen tarvitsee tuekseen tarkkaa ja luotettavaa dataa, joka on helposti saatavilla ja raportoitavissa eteenpäin. Tämä tiedetään metalli- ja terästeollisuudessa toimivalla automaatiotoimittaja Fastemsilla, jossa tiedolla johtaminen on olennainen osa yrityksen strategiaa. Tämän vuoksi Fastems lähti tekemään meidän kanssamme uutta tietovarastoa, joka auttaa keräämään ja hyödyntämään dataa tehokkaasti johtamisessa.

case-fastems-1

Projektin nopeus yllätti positiviisesti

Fastemsilla oli tarve kerätä eri järjestelmiin sirpaloitunut data yhteen paikkaan, jotta he voivat hyödyntää sitä paremmin ja tehokkaammin raportoinnissa ja johtamisessa sekä asiakkaille kehitettävissä palveluissa. Ennen projektin aloitusta käytössä ei ollut mitään tietovarastoa, joten uutta data-alustaa lähdettiin rakentamaan täysin puhtaalta pöydältä.

Projekti toteutettiin TimeXtenderillä, joka automatisoi suuren osan tietovarastojen rakentamiseen liittyvästä työstä. Fastemsilla yllätyttiin posiitiivisesti, kuinka nopeasti TimeXtenderin avulla saatiin konkreettisia tuloksia, vaikka liikkeelle lähdettiin käytännössä täysin nollasta. Osa raporteista saatiin käyttöön jo kuukauden sisällä projektin aloituksesta, mikä löi kaikki ällikällä.

“TimeXtender oli projektissa hirveän isona apuna. Projekti eteni vauhdilla ja konkreettisia tuloksia saatiin todella nopeasti, koska työkalu automatisoi rutiinihommat, joihin yleensä menee paljon aikaa”, kertoo Fastemsilla projektia vetänyt Data Architect Jyrki Pirtonen.


TimeXtender on niin intuitiivinen ja helppokäyttöinen, että sitä on pystytty hyödyntämään myös itse Fastemsin työntekijöiden voimin. Tämä on helpottanut tilanteissa, joissa muutoksia on haluttu tehdä nopeasti, kun esimerkiksi loppuasiakkaat ovat toivoneet uusia ominaisuuksia. Myös tietomallien laajentaminen TimeXtenderillä käy käden käänteessä, mikä on Pirtosen mukaan yksi TimeXtenderin parhaita ominaisuuksia.

Tiedolla johtaminen uudelle tasolle

Fastemsilla ollaan todella tyytyväisiä projektin lopputulokseen, sillä uusi helppokäyttöinen tietovarasto on toiminut luotettavasti ja lunastanut odotukset erinomaisesti. Se kokoaa eri järjestelmistä kaiken datan yhteen paikkaan ja auttaa hyödyntämään sitä tehokkaasti päätöksenteossa. Samalla data on myös tarkempaa ja laadukkaampaa kuin aiemmin. Työkaluun saadaan jatkuvasti lisää raportteja uusille käyttäjille, esimerkiksi myynnille ja projektinhallinnalle, ja sillä on ollut hyviä vaikutuksia yrityksen tiedolla johtamiseen ja liiketoimintaan.

“Projekti sujui kokonaisuudessaan erittäin hyvin ja konkreettisia asioita saatiin aikaan todella nopeasti. Hyvä draivi ja yhteistyö twodayn kanssa on avainasia, jonka avulla asioita on saatu vietyä maaliin. Nyt tehty työ antaa odottaa tulevalta yhteistyöltä erittäin hyviä asioita”, kiittelee Fastemsin tietohallintojohtaja Sami Teininen.


Projektista on ollut konkreettista hyötyjä myös Fastemsin asiakkaille, koska uuden tietovaraston avulla saadaan rakennettua uusia toiminnallisuuksia myös asiakkaiden käyttöön. Eikä hommat suinkaan tähän jää, vaan tietovaraston kehittämistä jatketaan edelleen ja tehty työ tukee myös muita tulevia digitalisaatiohankkeita ja palveluiden kehitystä Fastemsilla.

Voisiko TimeXtender vauhdittaa sinun yrityksesi digiloikkaa? Jätä yhteydenottopyyntö tai ota suoraan yhteyttä Mikko Kontsakseen, jonka tiedot löydät alta.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Janne Sipilä

janne.sipila@twoday.com
050 486 1131

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Walki hyödyntää tekoälyä raportoinnin ja analytiikan tehostamiseen

Kun yhdistetään liiketoiminnan asiantuntemus ja tekoälyn voima, syntyy jotain ainutlaatuista. Pakkausteollisuuden edelläkävijäyritys Walki on ottanut merkittävän askeleen eteenpäin integroimalla generatiivisen tekoälyn Anaplan-alustaan. Tämä yhdistelmä nopeuttaa raporttien laatimista ja varmistaa ol...

POP Pankki -ryhmä: Parempaa palvelua ja merkittäviä säästöjä asiakkaan tuntemisen automatisoinnilla

POP Pankki -ryhmä automatisoi asiakkaan tuntemiseen liittyvät prosessit Signomin KYC-palvelun avulla. Tämä näkyy parempana asiakaskokemuksena ja säästää aikaa sekä asiakkailta että työntekijöiltä.

Selkeämpää sisällöntuotantoa ja sujuvampaa sisäistä viestintää

THL:n vanhaan intranettiin oli vuosien varrella kertynyt yli 400 000 sivua. Autoimme uuden intranetin toteutuksessa, jonka avulla THL tehostaa sisällöntuotantoa ja sisäistä viestintäänsä.