Tarkempi liikevaihtoennuste analytiikan avulla
Visma
Euroopan suurimpana SaaS-ratkaisujen toimittajana Visman liikevaihdosta suuri osa tulee transaktiopohjaisesta (maksu käytön mukaan) laskutuksesta. Näihin palveluihin kuuluvat mm. useille tutut M2, Maventa Autoinvoice ja Autopay, ja tällaisiin transaktioihin esimerkiksi erilaiset tulostuspalvelut.
Liikevaihdon ennustaminen on tärkeää kun suunnitellaan tulevaa. Vismalla tähän käytetään twodayn kehittämää edistynyttä analytiikkaa.
twodayn laatima ennuste perustuu aikasarjamallinnukseen. Yksittäisiä transaktiotyyppejä ennustetaan erikseen ja lopulta ennusteet yhdistetään, jotta saadaan arvio kokonaisliikevaihdolle. Ennusteen muodostamiseen käytetään useita eri malleja, joista valitaan aineistoon parhaiten sopiva.
“Yksittäisten aikasarjojen ennustetarkkuuksissa voi olla suurta vaihtelua, joka johtuu mm. muutoksista asiakkaiden käytöksessä. Kehitimme tätä varten liikennevalomalleja, joilla raportoimme automaattisesti miten luotettavana mitäkin ennustetta on syytä pitää, ja toisaalta minkä ennusteiden tarkkuus on pudonnut yllättäen. Tavoitteena on tuoda päättäjille paras mahdollinen dataan perustuva näkemys tulevasta kehityksestä”, kertoo twodayn erityisasiantuntija Juha Ylinen.
"Transaktiot ovat iso osa liiketoimintaamme. Osa-aluetta on vaikea ennustaa ja twodayn ennustemallin avulla saadaan perusteltuja arvioita mutu-tuntuman tilalle. Mallin avulla saadaan myös näkyvyyttä tulevaa ennakoiviin heikkoihin signaaleihin. Liiketoiminnan ennustaminen on meille olennaista, jotta tulevaisuuden näkymät saadaan paremmin kuvattua”, kommentoi Visma Softwaren talousjohtaja Pasi Harjula.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Danfoss Editron Oy:n kasvua tukemassa
Danfoss Editron kehittää ja valmistaa sähkömoottoreihin perustuvia korkean tehokkuuden voimalinjajärjestelmiä. Tuotteet ovat hyvin ohjelmistointensiivisiä. Globaalina kasvuyhtiönä Danfoss Editron on vahvassa investointivaiheessa. Yhtiö on nostanut raskaan kaluston voimalinjojen sähköistämisen uudell...
Aito kumppanuus takaa asiakasprojektin onnistumisen
Viemme läpi suuren määrän asiakasprojekteja vuodessa, ja valtaosan näistä hoidamme yli 400 oman ammattilaisemme voimin. Osassa projekteja hyödynnämme kuitenkin laajaa kumppaniverkostoamme, jolloin kriittisiksi tekijöiksi nousevat oikeiden kumppanien löytäminen, sekä kaikille osapuolille tuloksellise...
Parempaa sidosryhmäviestintää ja asiakashallintaa Fingridille
Fingrid käynnisti vuoden 2014 alussa organisaation sisäisen muutosohjelman, jonka tavoitteena oli kehittää Fingridin organisaatiokulttuuria ja toimintatapoja asiakasohjautuvaan suuntaan. Muutos edellytti merkittäviä toimintatapamuutoksia kohdistuen sidosryhmäviestintään ja asiakastiedon hallintaan.