Skip to content

Tarkempi liikevaihtoennuste analytiikan avulla

Visma

Euroopan suurimpana SaaS-ratkaisujen toimittajana Visman liikevaihdosta suuri osa tulee transaktiopohjaisesta (maksu käytön mukaan) laskutuksesta. Näihin palveluihin kuuluvat mm. useille tutut M2, Maventa Autoinvoice ja Autopay, ja tällaisiin transaktioihin esimerkiksi erilaiset tulostuspalvelut.

case-asiakastarina-tarkempi-liikevaihtoennuste-analytiikan-avulla-otsikkokuva-header
twoday

Liikevaihdon ennustaminen on tärkeää kun suunnitellaan tulevaa. Vismalla tähän käytetään twodayn kehittämää edistynyttä analytiikkaa. 

twodayn laatima ennuste perustuu aikasarjamallinnukseen. Yksittäisiä transaktiotyyppejä ennustetaan erikseen ja lopulta ennusteet yhdistetään, jotta saadaan arvio kokonaisliikevaihdolle. Ennusteen muodostamiseen käytetään useita eri malleja, joista valitaan aineistoon parhaiten sopiva.

“Yksittäisten aikasarjojen ennustetarkkuuksissa voi olla suurta vaihtelua, joka johtuu mm. muutoksista asiakkaiden käytöksessä. Kehitimme tätä varten liikennevalomalleja, joilla raportoimme automaattisesti miten luotettavana mitäkin ennustetta on syytä pitää, ja toisaalta minkä ennusteiden tarkkuus on pudonnut yllättäen. Tavoitteena on tuoda päättäjille paras mahdollinen dataan perustuva näkemys tulevasta kehityksestä”, kertoo twodayn erityisasiantuntija Juha Ylinen.

"Transaktiot ovat iso osa liiketoimintaamme. Osa-aluetta on vaikea ennustaa ja twodayn ennustemallin avulla saadaan perusteltuja arvioita mutu-tuntuman tilalle. Mallin avulla saadaan myös näkyvyyttä tulevaa ennakoiviin heikkoihin signaaleihin. Liiketoiminnan ennustaminen on meille olennaista, jotta tulevaisuuden näkymät saadaan paremmin kuvattua”, kommentoi Visma Softwaren talousjohtaja Pasi Harjula.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

OP muutoksessa kohti avointa vuoro­vaikutusta

OP muotoili sisäisen viestinnän uudet toimintamallit ketterästi yhdessä twodayn kanssa. Opit vietiin onnistuneesti käytäntöön ja nyt OP:lla on uusi viestintäkanava koko työyhteisön käytössä.

Svea Perinnän uusi asiakaspalvelujärjestelmä tehostaa työtä ja helpottaa johtamista

Yhteistyö Svea-konsernin kanssa alkoi vuoden 2018 alussa, kun Svea Ekonomi valitsi twoday AI Worksin asiakaskommunikaatioon liittyvien palveluiden toimittajakseen.

Pitkä sopimuskehitys­kumppanuus Accanto Systemsin kanssa luo arvoa asiakkaille

Accanto Systems kehittää ja toimittaa telecom-operaattoreille maailmanlaajuisesti laadun- ja palvelunhallintajärjestelmiä. Yhtiön tuotteet parantavat operaattoreiden asiakaskokemusta ja palvelunhallintaa. Avainsanoja ovat tietoliikenne, protokollat, asiakaskokemus, big data ja palvelunhallinta.