Tarkempi liikevaihtoennuste analytiikan avulla
Visma
Euroopan suurimpana SaaS-ratkaisujen toimittajana Visman liikevaihdosta suuri osa tulee transaktiopohjaisesta (maksu käytön mukaan) laskutuksesta. Näihin palveluihin kuuluvat mm. useille tutut M2, Maventa Autoinvoice ja Autopay, ja tällaisiin transaktioihin esimerkiksi erilaiset tulostuspalvelut.
Liikevaihdon ennustaminen on tärkeää kun suunnitellaan tulevaa. Vismalla tähän käytetään twodayn kehittämää edistynyttä analytiikkaa.
twodayn laatima ennuste perustuu aikasarjamallinnukseen. Yksittäisiä transaktiotyyppejä ennustetaan erikseen ja lopulta ennusteet yhdistetään, jotta saadaan arvio kokonaisliikevaihdolle. Ennusteen muodostamiseen käytetään useita eri malleja, joista valitaan aineistoon parhaiten sopiva.
“Yksittäisten aikasarjojen ennustetarkkuuksissa voi olla suurta vaihtelua, joka johtuu mm. muutoksista asiakkaiden käytöksessä. Kehitimme tätä varten liikennevalomalleja, joilla raportoimme automaattisesti miten luotettavana mitäkin ennustetta on syytä pitää, ja toisaalta minkä ennusteiden tarkkuus on pudonnut yllättäen. Tavoitteena on tuoda päättäjille paras mahdollinen dataan perustuva näkemys tulevasta kehityksestä”, kertoo twodayn erityisasiantuntija Juha Ylinen.
"Transaktiot ovat iso osa liiketoimintaamme. Osa-aluetta on vaikea ennustaa ja twodayn ennustemallin avulla saadaan perusteltuja arvioita mutu-tuntuman tilalle. Mallin avulla saadaan myös näkyvyyttä tulevaa ennakoiviin heikkoihin signaaleihin. Liiketoiminnan ennustaminen on meille olennaista, jotta tulevaisuuden näkymät saadaan paremmin kuvattua”, kommentoi Visma Softwaren talousjohtaja Pasi Harjula.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Insinööriliitto lähti hyödyntämään Salesforcen uusia tekoälykyvykkyyksiä ensimmäisten joukossa maailmassa
Salesforce lanseerasi syyskuussa Dreamforce-tapahtumassa tekoälyagentteihin liittyvän Agentforce-palvelun. Insinööriliitto halusi lähteä yhteistyössä twodayn kanssa kokeilemaan ensimmäisten joukossa, mihin Salesforcen uusimmat tekoälykyvykkyydet taipuvat.
Raute uudisti globaalin toimitusprosessinsa Power Platformin avulla
Raute uudisti globaalin toimitusprosessinsa luomalla yhteistyössä kanssamme Delivery App -sovelluksen. Tämä intuitiivinen digitaalinen ratkaisu on maailmanlaajuisesti saatavilla Power Apps -sovelluksen kautta. Se tehostaa toimintaa, parantaa tarkkuutta ja varmistaa kustannustehokkaan toteutuksen.
Visit Finlandin digitaaliset palvelut tukevat matkailualan kestävää kehitystä ja kansainvälistymistä
Visit Finlandin digitaaliset palvelut DataHub ja Sustainable Travel Finland, tukevat matkailualan kestävää kehitystä ja kansainvälistymistä tarjoamalla suomalaisille yrityksille tehokkaita työkaluja. Näiden palveluiden avulla Suomi vahvistaa asemaansa maailman kestävimpänä matkailukohteena ja parant...