Retta laajensi Microsoft-pilven kaikkien liiketoimintojensa alustaksi
Retta
Retta on Pohjoismaiden suurin asuntojen, kiinteistöjen ja toimitilojen välitykseen sekä hallintaan erikoistunut asiantuntijapalvelukonserni. Retta tuottaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia palveluita ja ratkaisuja asumisen ja toimitilasektorin kiinteistöpalveluissa.
Yhteistyömme käynnistyi vuoden 2020 keväällä ja sen ensimmäinen merkkipaalu saavutettiin jo saman vuoden syksyllä, kun Retta Isännöinti otti Microsoft-pilveen nojaavan toiminnanohjausratkaisun strategisen toimintatapamuutoksen tueksi.
Onnistuneen ensimmäisen vaiheen käyttöönoton jälkeen ratkaisua on laajennettu monin eri tavoin. Yhtenä ensimmäisistä jatkokehityskohteista oli isännöinnin dokumenttimuotoisen sisällön hallinnan prosessin kehittäminen ja automatisointi, joka kattoi mm. yhtiökokouksiin ja hallitustyöskentelyyn liittyen dokumenttien hallinnan ja digitaaliset allekirjoitukset.
Microsoft 365 -palveluun vahvasti nojaava ja rakenteellisen liiketoimintatiedon osalta Dynamics 365 -alustaan integroituva ratkaisu tarjoaa tänä päivänä Rettan isännöinnin asiakkaille ja isännöitsijöille tietoturvallisen, suorituskykyisen ja toiminnallisesti edistyneen ratkaisun mm. kokouspöytäkirjojen ja erilaisten dokumenttiaineistojen käsittelyyn. Kehittämällämme ratkaisulla Retta Isännöinti käsittelee satoja tuhansia dokumentteja kuukausittain.
Retta Isännöinnin hyvien kokemusten myötä määrittelimme keväällä 2021 yhteistyössä kokonaisvaltaisen Microsoft-pilviarkkitehtuurin ja arkkitehtuurin toteutumista edistävän tiekartan, tavoitteena yhdenmukaistaa digitaalisten palvelujen tuottamista Rettan liiketoimintarajojen yli.
Määrittelytyössä kuvattiin arkkitehtuuri ja hallintamalli, joiden avulla eri liiketoimintayksiköt pystyvät kehittämään toimintaansa ja toimintaa tukevia liiketoimintasovelluksia ketterästi siten, että liiketoimintatietoa hallitaan yhteisessä, jaetussa Dynamics 365 -ympäristössä.
Loppuvuoden 2021 keskeisenä hankkeena toteutimme ja otimme käyttöön Rettan kiinteistöjohtamisen palvelujen toimintaa ohjaavan ratkaisun. Samalla Microsoft-pilvialustasta tuli Rettan kahden isoimman liiketoiminnon strateginen alusta.
Alkuvuonna 2022 Rettan Microsoft-pilvipohjaista transformaatioalustaa laajennettiin edelleen, kun koko konsernille toteutettiin yhteinen ratkaisu toimittajatiedon hallintaan. Yhden ympäristön arkkitehtuuri osoitti vahvuutensa, ja Rettan toimittajatietoa pystytään nyt hallitsemaan yksikkörajojen yli. Samalla toimittajatiimi saa aidon 360 asteen näkymän toimittajatietoon, mikä tehostaa merkittävästi toimittajatiedon hallintaan ja toimittajien valintaan liittyviä prosesseja.
Vuoden 2022 aikana yhdessä laadittua tiekarttaa on viety edelleen eteenpäin uusien kehitysprojektien merkeissä, joiden lopputuloksista kuullaan lisää alkuvuonna 2023.
”Yhtiömme on ajanut viime vuosina merkittävän muutosohjelman läpi. Samanaikainen toimintatavan kehittäminen ja toisaalta toiminnan yhdenmukaistaminen on asettanut ketteryyden osalta kovat vaatimukset tietojärjestelmillemme. twoday kumppanina ja Microsoft-pilvi liiketoimintaratkaisujen kehittämisen alustana ovat olleet erittäin keskeisessä roolissa muutoksemme tukena koskien kaikkia liiketoiminta-alueitamme”, kertoo Rettan uusista palveluista ja ICT:stä vastaava johtaja Lauri Leino.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Voisimmeko laittaa sinun yrityksessäsi digitaaliset prosessit rullaamaan sujuvammin?
Voit olla suoraan yhteydessä Petriin, jonka tiedot löydät alta.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Lomakejärjestelmä yhdistää Kelan ja potilastietojärjestelmät
Lomake UNA on työkalu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. Sovellus yhdistää Kelan ja erilaiset potilastietojärjestelmät, ja sen käyttö kasvaa voimakkaasti eri puolilla Suomea. twodayn Lomake UNA-tiimin vetäjä Mika Lepistö kertoo tässä jutussa, miten luodaan hyvä sähköinen lomake ja mitkä ...
YTK varmisti korona-ajan palvelut CC Suite -asiakaspalvelujärjestelmällä
Yleinen työttömyyskassa YTK vakuuttaa jo noin joka neljännen suomalaisen palkansaajan työttömyyden varalta, eli jäseniä kassassa on lähes 500 000. Ansioturvan YTK haluaa tarjota niin mutkattomasti ja välittävällä asenteella kuin mahdollista, minkä vuoksi erinomainen asiakaskokemus on YTK:n toiminnan...
Metso modernisoi riskienhallintansa Power Platform -teknologian avulla
Metso digitalisoi kanssamme riskienhallinnan järjestelmänsä. Uusi työkalu on ollut käytössä marraskuun 2019 lopusta asti ja sillä on toteutettu jo yli 400 riskianalyysia.