Ohjelmistorobotiikkaa sote-sektorille
2M-IT
2M-IT on suomalainen julkisomisteinen yhtiö, joka tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon tietoteknisiä palveluja. Tavoitteena sillä on tuottaa hyvinvointia ihmisille tuottamalla ratkaisuja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiselle. 2M-IT:n isoimpiin omistajiin lukeutuvat useat eri sairaanhoitopiirit sekä Turun ja Porin kaupungit.
Automaatioratkaisuja sairaanhoitopiireille
Toimimme automaatioratkaisujen kehittämisen kumppanina 2M-IT:lle, eli rakennamme automaatioratkaisuja 2M-IT:n asiakkaille. Meiltä on 2M-IT:llä hommissa kokonainen tiimi RPA-kehittäjiä, joka on tehnyt projekteja 2M-IT:n kautta monille eri loppuasiakkaille – esimerkiksi vain tämän vuoden puolella noin viidelle eri sairaanhoitopiirille.
Sote-alalla on paljon manuaalista työtä, jota tehdään monijärjestelmäympäristössä. Näin ollen ohjelmistorobotiikalle löytyy paljon järkeviä käyttökohteita sote-sektorilla. RPA automatisoi hoitajien tekemää manuaalista työtä vapauttaen heidän aikaansa siihen, mikä oikeasti merkitsee – ihmisten hoitamiseen.
RPA on ratkaisuna joustava, ja esimerkiksi hyvinvointialueilla se voi tarjota lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä järkevästi käytettynä ketteriä ja kustannustehokkaita ratkaisuja muuttuvassa ympäristössä.
RPA-kehittäjiemme työ 2M-IT:llä sisältää tehtäviä laajasti kaikista prosessikehityksen eri vaiheista alkaen määrittelystä päättyen tuotantoonvientiin ja prosessin ylläpitoon. Pääasiassa tiimimme auttaa asiakasta olemassa olevien sekä toteuttamiemme automaatioiden ylläpidossa, hoitaa asiakasviestintää, suunnittelee projektien toteutusta sekä tekee määrittely- ja kehitystyötä.
RPA-kehitystyökalut valitaan asiakkaiden tarpeiden mukaan
Ohjelmistorobotiikan kehitystyökaluna on ollut pääsääntöisesti käytössä UiPath. Muita työssä käytettäviä teknologioita ovat muun muassa Blue Prism sekä ajoittain skriptipohjaiset toteutukset ja Microsoft Power Automate.
Prosessikehityksessä teknologian valintaan vaikuttavat useat eri tekijät, kuten ympäristö tai ohjelma, jossa automaatio toimii. UiPath on käyttämistämme työkaluista tällä hetkellä monipuolisin ja yleensä eri ympäristöissä tuetuin, joten se usein toimiikin projektien toteutustapana. Prosessista riippuen voidaan kuitenkin hyödyntää yhtä tai useampaa eri teknologiaa jopa samassa automaatiossa.
Toimiva tekemisen malli löytyy sparrailun myötä
Sote-uudistuksen myötä koko sosiaali- ja terveydenhuollon sektori on suurien muutosten äärellä. Muuttuvassa toimintaympäristössä vakaat ja kokeneet kumppanit ovat tärkeitä. Kokeneiden automaatioasiantuntijoiden kanssa toimivan ja kestävän tekemisen mallin löytäminen murroksen keskellä mahdollistuu.
2M-IT:n ohjelmistorobotiikan kehitys on kasvussa ja tämän myötä myös projektityön ympärillä tapahtuvia prosesseja kehitetään jatkuvasti. Tiimimme osallistuu 2M-IT:llä hyvien toimintamallien jatkokehitykseen sekä tukee asiakkaan visiota ja toteutusta. Toimintamallien kehitys 2M-IT:n kanssa on ollut tuotteliasta ja uusien käytäntöjen käyttöönotto on sujunut hyvin.
”Terveydenhuoltoalan automaatiokehitys on hyvin palkitsevaa ja tulevaisuus 2M-IT:n ohjelmistorobotiikan tiimissä näyttää valoisalta. Odotan innolla, miten pääsemme yhdessä tekemään prosessikehityksestä jatkossa vieläkin tehokkaampaa.” - Anni Laakko, Prosessikehittäjä, twoday
Prosessikehityksen asiantuntijoina tiimi myös tuo asiakkaan projektityöhön lisäarvona hyväksi todettuja toimintamalleja oman kokemuksen kautta. Avointa keskustelua käydään jatkuvasti ja kehitetään uusia ideoita käytäntöjen vahvistamiseksi ja projektityön sujuvoittamiseksi.
Voisiko teidänkin organisaationne hyötyä prosessikehitys- tai automaatioratkaisuista?
Ole yhteydessä meihin, niin otetaan selvää! Voit olla suoraan yhteydessä Outi Mattilaan tai jättää yhteydenottopyynnön alta.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
POP Pankki -ryhmä: Parempaa palvelua ja merkittäviä säästöjä asiakkaan tuntemisen automatisoinnilla
POP Pankki -ryhmä automatisoi asiakkaan tuntemiseen liittyvät prosessit Signomin KYC-palvelun avulla. Tämä näkyy parempana asiakaskokemuksena ja säästää aikaa sekä asiakkailta että työntekijöiltä.
Selkeämpää sisällöntuotantoa ja sujuvampaa sisäistä viestintää
THL:n vanhaan intranettiin oli vuosien varrella kertynyt yli 400 000 sivua. Autoimme uuden intranetin toteutuksessa, jonka avulla THL tehostaa sisällöntuotantoa ja sisäistä viestintäänsä.
Ulkoistettuun asiakaspalveluun tehoa twodayn tekoälyn avulla
Suomalainen palveluyhtiö VSP hyödyntää twoday AI Agent -tekoälysovellusta tehostaakseen asiakaspalveluaan ja vastaamaan nykyajan asiakaspalvelutyön vaatimuksiin.