Skip to content

HUS yhtenäisti potilas- ja hoito-ohjeiden hallinnan Ohjepankin avulla

HUS

HUS on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija. 27 000 huippuammattilaista hoitaa vuosittain lähes 700 000 potilasta. Useiden vaativien sairauksien hoito ja tutkimus on valtakunnallisesti keskitetty HUSiin. Suuri potilasmäärä asettaa vaatimuksia myös potilas- ja hoito-ohjeiden hallinnalle.

case-hus-hus-yhtenaisti-potilas-ja-hoito-ohjeiden-hallinnan-ohjepankin-avulla

HUSin tavoitteena on ollut yhtenäistää potilas- ja hoito-ohjeiden hallinta, ylläpito ja arkistointi sekä luoda dokumentinhallintajärjestelmä, josta ajantasaiset ohjeet löytyvät helposti. Järjestelmäksi valittiin kilpailutuksen perusteella dokumenttienhallinnan ratkaisu, joka on rakennettu twodayn eBusiness Suite -alustalle. HUS nimesi järjestelmän Ohjepankiksi.

HUSin ensimmäiset yksiköt ottivat Ohjepankin käyttöön vuonna 2020 ja sen jälkeen käyttöönotto on laajentunut vaiheittain. Nyt potilas- ja hoito-ohjeet päivitetään ja luodaan yhtenäisen toimintamallin mukaisesti ohjeidenhallintapuolella ja julkaistaan Ohjepankin Hakukeskuksessa.

”Ohjepankki helpottaa henkilöstön työtä. Ohjeita päivitetään vain yhdessä paikassa, ja ohjeista löytyy aina vastuuhenkilö ja päivityspäivämäärä. Käyttäjien on myös helppo löytää tarvitsemansa ohjeet Hakukeskuksesta joko ohjeen nimen tai kattavan hakutoiminnon avulla. Potilasturvallisuutta parantaa se, että ohjeesta on aina saatavilla yksi ajantasainen versio”, sanoo projektipäällikkö Janica Raaska HUS Tietohallinnosta.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Voisimmeko laittaa yrityksesi dokumentinhallinnan sujumaan entistä sutjakkaammin? Ota meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta, niin laitetaan asiat rullaamaan.

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Moderni tietovarastoratkaisu auttaa Valmet Automotivea tekemään parempia bisnespäätöksiä

Autoteollisuus on kansainvälinen, kilpailtu ja nopeasti muuttuva toimiala. Suomen leveysasteilla menestyäkseen autotehtaan on oltava askel kilpailijoita edellä osaamisen, työkalujen, toimittajien ja yhteistyökumppanien suhteen.

Metso muuttuu kohti palveluliiketoimintaa teknologian avulla

Metso valjasti avullamme Microsoft-pilven ja Dynamics 365:n organisaation palveluliiketoiminnan globaalin transformaation tueksi. Metso Outotec on perinteisesti toiminut suhdanneherkässä ja investointivetoisessa markkinassa. Osana viime vuosien strategiauudistustaan Metso Outotec asetti liiketoimint...

Väylävirasto kehittää rataverkkonsa hallintaa

Väylävirasto vastaa Suomen tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta. twoday on mukana kehittämässä Väyläviraston seuraavan sukupolven rautatieliiketoiminnan tietojärjestelmiä. Yhteistyö on osa Väyläviraston laajaa digitalisaation kokonaishanketta.