Skip to content

HUS yhtenäisti potilas- ja hoito-ohjeiden hallinnan Ohjepankin avulla

HUS

HUS on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija. 27 000 huippuammattilaista hoitaa vuosittain lähes 700 000 potilasta. Useiden vaativien sairauksien hoito ja tutkimus on valtakunnallisesti keskitetty HUSiin. Suuri potilasmäärä asettaa vaatimuksia myös potilas- ja hoito-ohjeiden hallinnalle.

case-hus-hus-yhtenaisti-potilas-ja-hoito-ohjeiden-hallinnan-ohjepankin-avulla

HUSin tavoitteena on ollut yhtenäistää potilas- ja hoito-ohjeiden hallinta, ylläpito ja arkistointi sekä luoda dokumentinhallintajärjestelmä, josta ajantasaiset ohjeet löytyvät helposti. Järjestelmäksi valittiin kilpailutuksen perusteella dokumenttienhallinnan ratkaisu, joka on rakennettu twodayn eBusiness Suite -alustalle. HUS nimesi järjestelmän Ohjepankiksi.

HUSin ensimmäiset yksiköt ottivat Ohjepankin käyttöön vuonna 2020 ja sen jälkeen käyttöönotto on laajentunut vaiheittain. Nyt potilas- ja hoito-ohjeet päivitetään ja luodaan yhtenäisen toimintamallin mukaisesti ohjeidenhallintapuolella ja julkaistaan Ohjepankin Hakukeskuksessa.

”Ohjepankki helpottaa henkilöstön työtä. Ohjeita päivitetään vain yhdessä paikassa, ja ohjeista löytyy aina vastuuhenkilö ja päivityspäivämäärä. Käyttäjien on myös helppo löytää tarvitsemansa ohjeet Hakukeskuksesta joko ohjeen nimen tai kattavan hakutoiminnon avulla. Potilasturvallisuutta parantaa se, että ohjeesta on aina saatavilla yksi ajantasainen versio”, sanoo projektipäällikkö Janica Raaska HUS Tietohallinnosta.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Voisimmeko laittaa yrityksesi dokumentinhallinnan sujumaan entistä sutjakkaammin? Ota meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta, niin laitetaan asiat rullaamaan.

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Kuopion kaupungille uudistetut verkkosivut

twoday toimitti Kuopion kaupungille uudistetut verkkosivut. Toimitus tehtiin yhdessä Istekin kanssa, joka kilpailutti sivustouudistuksen yhteydessä kumppanin verkkopalveluhankkeiden toimittamiseen asiakkailleen.

Ennuste- ja budjetointi­järjestelmä toi kokonaisvaltaisen seurannan yksiköiden välille

Real Machinery on konealan kokonaisvaltainen palveluntarjoaja, joka myy, vuokraa, korjaa ja huoltaa erilaisia teollisuudessa sekä rakennustyömailla tarvittavia koneita. Yrityksellä on noin sadan miljoonan vuosittainen liikevaihto. Real Machineryn kasvua tukemaan tehtiin yhdessä twodayn business inte...

Modernit työkalut mahdollistavat ajasta ja paikasta riippumattoman yhteistyön S-ryhmässä

Kaupan ala on ollut jo vuosia murroksessa, jossa keskeisimpiä muutosvoimia ovat digitalisaation vaikutukset asiakaskäyttäytymiseen, toimintamalleihin sekä kansainvälisen kilpailun lisääntyminen. Lisäksi Suomen viime vuosien kansantalouden negatiivinen trendi on heikentänyt kuluttajien ostovoimaa.