Skip to content

HUS yhtenäisti potilas- ja hoito-ohjeiden hallinnan Ohjepankin avulla

HUS

HUS on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija. 27 000 huippuammattilaista hoitaa vuosittain lähes 700 000 potilasta. Useiden vaativien sairauksien hoito ja tutkimus on valtakunnallisesti keskitetty HUSiin. Suuri potilasmäärä asettaa vaatimuksia myös potilas- ja hoito-ohjeiden hallinnalle.

case-hus-hus-yhtenaisti-potilas-ja-hoito-ohjeiden-hallinnan-ohjepankin-avulla

HUSin tavoitteena on ollut yhtenäistää potilas- ja hoito-ohjeiden hallinta, ylläpito ja arkistointi sekä luoda dokumentinhallintajärjestelmä, josta ajantasaiset ohjeet löytyvät helposti. Järjestelmäksi valittiin kilpailutuksen perusteella dokumenttienhallinnan ratkaisu, joka on rakennettu twodayn eBusiness Suite -alustalle. HUS nimesi järjestelmän Ohjepankiksi.

HUSin ensimmäiset yksiköt ottivat Ohjepankin käyttöön vuonna 2020 ja sen jälkeen käyttöönotto on laajentunut vaiheittain. Nyt potilas- ja hoito-ohjeet päivitetään ja luodaan yhtenäisen toimintamallin mukaisesti ohjeidenhallintapuolella ja julkaistaan Ohjepankin Hakukeskuksessa.

”Ohjepankki helpottaa henkilöstön työtä. Ohjeita päivitetään vain yhdessä paikassa, ja ohjeista löytyy aina vastuuhenkilö ja päivityspäivämäärä. Käyttäjien on myös helppo löytää tarvitsemansa ohjeet Hakukeskuksesta joko ohjeen nimen tai kattavan hakutoiminnon avulla. Potilasturvallisuutta parantaa se, että ohjeesta on aina saatavilla yksi ajantasainen versio”, sanoo projektipäällikkö Janica Raaska HUS Tietohallinnosta.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Voisimmeko laittaa yrityksesi dokumentinhallinnan sujumaan entistä sutjakkaammin? Ota meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta, niin laitetaan asiat rullaamaan.

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Säästöpankkiryhmä käynnistää merkittävän liiketoimintauudistuksen Microsoft-pilven avulla

Mittava liiketoimintakehityshanke sisältää konkreettisia askeleita kohti Säästöpankkiryhmän digitaalisen vision toteuttamista. Uudistus mahdollistaa henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun saumattoman yhdistämisen, mikä tulee näkymään yhä sujuvampana ja helpompana asiointina niin asiakkaiden kuin ...

Luotettavuus ja toimivuus keskiössä HUS:in laskutusjärjestelmän uudistuksessa

HUSin asiakaslaskutusjärjestelmä on ollut twodaylle innostava projekti, jossa on ohjelmistokehityksen lisäksi tehty myös prosessikehitystä. Työ on nyt loppusuoralla. twodayn Scrum Master Tommi Lilja avaa HUS-projektia, siinä hyväksi havaittuja käytäntöjä ja onnistumisen edellytyksiä.

Ruokavirasto panostaa saavutettavuuteen

Ruokavirasto toimii ihmisten, eläinten ja kasvien terveyden hyväksi. Virasto vastaa myös Euroopan unionin maataloustuki- ja maaseuturahastojen varojen käytöstä Suomessa.