Skip to content

Hinnoittelutyökalu tuo tekoälyn myyjien avuksi

ISKU

ISKU on Suomen tunnetuimpia huonekalubrändejä. Jo lähes 100 vuotta toiminut perheyritys myy Lahdessa valmistamiaan huonekaluja sekä kuluttajille että yrityksille ja julkisille toimijoille.

Yritysmyynnissä kilpailu alalla on kovaa. Asiakkaan ostotodennäköisyyteen vaikuttavat tarjouksen sisältö, markkinatilanne, ostohistoria, sijainti ja ajankohta. Markkina on jatkuvassa liikkeessä ja myyjät keskustelevat keskenään tiiviisti saadakseen mahdollisimman ajantasaisen käsityksen ostohalukkuudesta.

twoday_isku_1920x1080

Hinnoittelutyökalu tarjoaa myyjille dataa päätöksien tueksi

Kehitimme ISKUlle hinnoittelutyökalun, joka arvioi koneoppimismallin avulla, millä todennäköisyydellä tarjottava kokonaisuus muodostuu kaupaksi. Mallia opetetaan toteutuneilla kaupoilla asiakaslähtöisesti, jotta hinnoittelu perustuu viimeisimpään tietoon.

"Myyjän näkökulmasta hinnoittelutyökalu on hieno lisä. Tämän avulla saamme faktaa hinnoittelun tueksi", toteaa ISKUn avainasiakaspäällikkö Anssi Turpeinen.

 

Työkalu toimii tukena, mutta ei kuitenkaan korvaa myyjän osaamista tai vastuuta. Liian korkeat hinnat johtavat menetettyihin asiakkuuksiin, kun taas liian matalat hinnat syövät kannattavuutta ja yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyä. Hinnoittelutyökalu auttaa pitämään näitä tasapainossa.

Laadukas data hinnoittelutyökalun perustana

Hinnoittelutyökalun kehityksessä hyödynnettiin Pythonin Scipy- ja statsmodels-kirjastoja. Olennainen osa kehitystä oli laadukkaan datan koostaminen ja sen säännöllinen päivittäminen.

“Pääsimme todella lähelle lopullista ratkaisua twodayn kanssa jo ensimmäisessä iteraatiossa. Kommunikaatio on toiminut jouhevasti ja olemme olleet samalla aallonpituudella”, kommentoi ISKUn hinnoittelupäällikkö Lari Mäkinen.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Voisimmeko laittaa sinun yrityksesi toimintaan vauhtia datan avulla? Jätä meille yhteydenottopyyntö alla olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä suoraan Patrickiin, jonka tiedot löydät alta, niin laitetaan asiat rullaamaan. 

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Lomakejärjestelmä yhdistää Kelan ja potilastietojärjestelmät

Lomake UNA on työkalu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. Sovellus yhdistää Kelan ja erilaiset potilastietojärjestelmät, ja sen käyttö kasvaa voimakkaasti eri puolilla Suomea. twodayn Lomake UNA-tiimin vetäjä Mika Lepistö kertoo tässä jutussa, miten luodaan hyvä sähköinen lomake ja mitkä ...

YTK varmisti korona-ajan palvelut CC Suite -asiakaspalvelu­järjestelmällä

Yleinen työttömyyskassa YTK vakuuttaa jo noin joka neljännen suomalaisen palkansaajan työttömyyden varalta, eli jäseniä kassassa on lähes 500 000. Ansioturvan YTK haluaa tarjota niin mutkattomasti ja välittävällä asenteella kuin mahdollista, minkä vuoksi erinomainen asiakaskokemus on YTK:n toiminnan...

Metso modernisoi riskienhallintansa Power Platform -teknologian avulla

Metso digitalisoi kanssamme riskienhallinnan järjestelmänsä. Uusi työkalu on ollut käytössä marraskuun 2019 lopusta asti ja sillä on toteutettu jo yli 400 riskianalyysia.