Skip to content

Hinnoittelutyökalu tuo tekoälyn myyjien avuksi

ISKU

ISKU on Suomen tunnetuimpia huonekalubrändejä. Jo lähes 100 vuotta toiminut perheyritys myy Lahdessa valmistamiaan huonekaluja sekä kuluttajille että yrityksille ja julkisille toimijoille.

Yritysmyynnissä kilpailu alalla on kovaa. Asiakkaan ostotodennäköisyyteen vaikuttavat tarjouksen sisältö, markkinatilanne, ostohistoria, sijainti ja ajankohta. Markkina on jatkuvassa liikkeessä ja myyjät keskustelevat keskenään tiiviisti saadakseen mahdollisimman ajantasaisen käsityksen ostohalukkuudesta.

twoday_isku_1920x1080

Hinnoittelutyökalu tarjoaa myyjille dataa päätöksien tueksi

Kehitimme ISKUlle hinnoittelutyökalun, joka arvioi koneoppimismallin avulla, millä todennäköisyydellä tarjottava kokonaisuus muodostuu kaupaksi. Mallia opetetaan toteutuneilla kaupoilla asiakaslähtöisesti, jotta hinnoittelu perustuu viimeisimpään tietoon.

"Myyjän näkökulmasta hinnoittelutyökalu on hieno lisä. Tämän avulla saamme faktaa hinnoittelun tueksi", toteaa ISKUn avainasiakaspäällikkö Anssi Turpeinen.

 

Työkalu toimii tukena, mutta ei kuitenkaan korvaa myyjän osaamista tai vastuuta. Liian korkeat hinnat johtavat menetettyihin asiakkuuksiin, kun taas liian matalat hinnat syövät kannattavuutta ja yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyä. Hinnoittelutyökalu auttaa pitämään näitä tasapainossa.

Laadukas data hinnoittelutyökalun perustana

Hinnoittelutyökalun kehityksessä hyödynnettiin Pythonin Scipy- ja statsmodels-kirjastoja. Olennainen osa kehitystä oli laadukkaan datan koostaminen ja sen säännöllinen päivittäminen.

“Pääsimme todella lähelle lopullista ratkaisua twodayn kanssa jo ensimmäisessä iteraatiossa. Kommunikaatio on toiminut jouhevasti ja olemme olleet samalla aallonpituudella”, kommentoi ISKUn hinnoittelupäällikkö Lari Mäkinen.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Voisimmeko laittaa sinun yrityksesi toimintaan vauhtia datan avulla? Jätä meille yhteydenottopyyntö alla olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä suoraan Patrickiin, jonka tiedot löydät alta, niin laitetaan asiat rullaamaan. 

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

OP muutoksessa kohti avointa vuoro­vaikutusta

OP muotoili sisäisen viestinnän uudet toimintamallit ketterästi yhdessä twodayn kanssa. Opit vietiin onnistuneesti käytäntöön ja nyt OP:lla on uusi viestintäkanava koko työyhteisön käytössä.

Svea Perinnän uusi asiakaspalvelujärjestelmä tehostaa työtä ja helpottaa johtamista

Yhteistyö Svea-konsernin kanssa alkoi vuoden 2018 alussa, kun Svea Ekonomi valitsi twoday AI Worksin asiakaskommunikaatioon liittyvien palveluiden toimittajakseen.

Pitkä sopimuskehitys­kumppanuus Accanto Systemsin kanssa luo arvoa asiakkaille

Accanto Systems kehittää ja toimittaa telecom-operaattoreille maailmanlaajuisesti laadun- ja palvelunhallintajärjestelmiä. Yhtiön tuotteet parantavat operaattoreiden asiakaskokemusta ja palvelunhallintaa. Avainsanoja ovat tietoliikenne, protokollat, asiakaskokemus, big data ja palvelunhallinta.