Skip to content

Hinnoittelutyökalu tuo tekoälyn myyjien avuksi

ISKU

ISKU on Suomen tunnetuimpia huonekalubrändejä. Jo lähes 100 vuotta toiminut perheyritys myy Lahdessa valmistamiaan huonekaluja sekä kuluttajille että yrityksille ja julkisille toimijoille.

Yritysmyynnissä kilpailu alalla on kovaa. Asiakkaan ostotodennäköisyyteen vaikuttavat tarjouksen sisältö, markkinatilanne, ostohistoria, sijainti ja ajankohta. Markkina on jatkuvassa liikkeessä ja myyjät keskustelevat keskenään tiiviisti saadakseen mahdollisimman ajantasaisen käsityksen ostohalukkuudesta.

twoday_isku_1920x1080

Hinnoittelutyökalu tarjoaa myyjille dataa päätöksien tueksi

Kehitimme ISKUlle hinnoittelutyökalun, joka arvioi koneoppimismallin avulla, millä todennäköisyydellä tarjottava kokonaisuus muodostuu kaupaksi. Mallia opetetaan toteutuneilla kaupoilla asiakaslähtöisesti, jotta hinnoittelu perustuu viimeisimpään tietoon.

"Myyjän näkökulmasta hinnoittelutyökalu on hieno lisä. Tämän avulla saamme faktaa hinnoittelun tueksi", toteaa ISKUn avainasiakaspäällikkö Anssi Turpeinen.

 

Työkalu toimii tukena, mutta ei kuitenkaan korvaa myyjän osaamista tai vastuuta. Liian korkeat hinnat johtavat menetettyihin asiakkuuksiin, kun taas liian matalat hinnat syövät kannattavuutta ja yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyä. Hinnoittelutyökalu auttaa pitämään näitä tasapainossa.

Laadukas data hinnoittelutyökalun perustana

Hinnoittelutyökalun kehityksessä hyödynnettiin Pythonin Scipy- ja statsmodels-kirjastoja. Olennainen osa kehitystä oli laadukkaan datan koostaminen ja sen säännöllinen päivittäminen.

“Pääsimme todella lähelle lopullista ratkaisua twodayn kanssa jo ensimmäisessä iteraatiossa. Kommunikaatio on toiminut jouhevasti ja olemme olleet samalla aallonpituudella”, kommentoi ISKUn hinnoittelupäällikkö Lari Mäkinen.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Voisimmeko laittaa sinun yrityksesi toimintaan vauhtia datan avulla? Jätä meille yhteydenottopyyntö alla olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä suoraan Patrickiin, jonka tiedot löydät alta, niin laitetaan asiat rullaamaan. 

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Suomen työvoimahallinnon uudistamiseen tähtäävä TE-digi-hanke etenee

ELY-keskusten ja TE-toimistojen kehittämis- ja hallintokeskus KEHA aloitti kesällä 2018 yhteistyön twodayn kanssa Suomen työvoimahallinnon uudistamiseen tähtäävän TE-digi-hankkeen asiakkuudenhallintajärjestelmän kehittämiseksi. Asiakkuudenhallinnan kehittämisen projektissa  suunnitellaan ja toteutet...

Data-analytiikka tehostaa Kamuxin liiketoimintaa

twoday kehitti yhdessä Kamuxin kanssa analytiikkaratkaisun käytettyjen autojen arvonmääritykseen. Algoritmi päättelee auton arvon saatavilla olevien ominaisuuksien ja toteutuneiden kauppojen perusteella.

Valtionhallinnon digitalisaation kumppanina

Tuotamme SharePoint- ja Office 365 -asiantuntijapalveluita Valtorin (Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus) asiakkaille monivuotisen sopimuksen puitteissa. Yhteistyö käynnistyi vuonna 2016. Yhteisiä tavoitteitamme ovat ensiluokkaisen asiakaskokemuksen tuottaminen, organisaatioiden tiedonhallinn...