Skip to content

Hinnoittelutyökalu tuo tekoälyn myyjien avuksi

ISKU

ISKU on Suomen tunnetuimpia huonekalubrändejä. Jo lähes 100 vuotta toiminut perheyritys myy Lahdessa valmistamiaan huonekaluja sekä kuluttajille että yrityksille ja julkisille toimijoille.

Yritysmyynnissä kilpailu alalla on kovaa. Asiakkaan ostotodennäköisyyteen vaikuttavat tarjouksen sisältö, markkinatilanne, ostohistoria, sijainti ja ajankohta. Markkina on jatkuvassa liikkeessä ja myyjät keskustelevat keskenään tiiviisti saadakseen mahdollisimman ajantasaisen käsityksen ostohalukkuudesta.

twoday_isku_1920x1080

Hinnoittelutyökalu tarjoaa myyjille dataa päätöksien tueksi

Kehitimme ISKUlle hinnoittelutyökalun, joka arvioi koneoppimismallin avulla, millä todennäköisyydellä tarjottava kokonaisuus muodostuu kaupaksi. Mallia opetetaan toteutuneilla kaupoilla asiakaslähtöisesti, jotta hinnoittelu perustuu viimeisimpään tietoon.

"Myyjän näkökulmasta hinnoittelutyökalu on hieno lisä. Tämän avulla saamme faktaa hinnoittelun tueksi", toteaa ISKUn avainasiakaspäällikkö Anssi Turpeinen.

 

Työkalu toimii tukena, mutta ei kuitenkaan korvaa myyjän osaamista tai vastuuta. Liian korkeat hinnat johtavat menetettyihin asiakkuuksiin, kun taas liian matalat hinnat syövät kannattavuutta ja yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyä. Hinnoittelutyökalu auttaa pitämään näitä tasapainossa.

Laadukas data hinnoittelutyökalun perustana

Hinnoittelutyökalun kehityksessä hyödynnettiin Pythonin Scipy- ja statsmodels-kirjastoja. Olennainen osa kehitystä oli laadukkaan datan koostaminen ja sen säännöllinen päivittäminen.

“Pääsimme todella lähelle lopullista ratkaisua twodayn kanssa jo ensimmäisessä iteraatiossa. Kommunikaatio on toiminut jouhevasti ja olemme olleet samalla aallonpituudella”, kommentoi ISKUn hinnoittelupäällikkö Lari Mäkinen.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Voisimmeko laittaa sinun yrityksesi toimintaan vauhtia datan avulla? Jätä meille yhteydenottopyyntö alla olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä suoraan Patrickiin, jonka tiedot löydät alta, niin laitetaan asiat rullaamaan. 

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Insinööriliitto lähti hyödyntämään Salesforcen uusia tekoälykyvykkyyksiä ensimmäisten joukossa maailmassa

Salesforce lanseerasi syyskuussa Dreamforce-tapahtumassa tekoälyagentteihin liittyvän Agentforce-palvelun. Insinööriliitto halusi lähteä yhteistyössä twodayn kanssa kokeilemaan ensimmäisten joukossa, mihin Salesforcen uusimmat tekoälykyvykkyydet taipuvat.

Raute uudisti globaalin toimitusprosessinsa Power Platformin avulla

Raute uudisti globaalin toimitusprosessinsa luomalla yhteistyössä kanssamme Delivery App -sovelluksen. Tämä intuitiivinen digitaalinen ratkaisu on maailmanlaajuisesti saatavilla Power Apps -sovelluksen kautta. Se tehostaa toimintaa, parantaa tarkkuutta ja varmistaa kustannustehokkaan toteutuksen.

Visit Finlandin digitaaliset palvelut tukevat matkailualan kestävää kehitystä ja kansainvälistymistä

Visit Finlandin digitaaliset palvelut DataHub ja Sustainable Travel Finland, tukevat matkailualan kestävää kehitystä ja kansainvälistymistä tarjoamalla suomalaisille yrityksille tehokkaita työkaluja. Näiden palveluiden avulla Suomi vahvistaa asemaansa maailman kestävimpänä matkailukohteena ja parant...