Data-analytiikka tehostaa Kamuxin liiketoimintaa
Kamux
twoday kehitti yhdessä Kamuxin kanssa analytiikkaratkaisun käytettyjen autojen arvonmääritykseen. Algoritmi päättelee auton arvon saatavilla olevien ominaisuuksien ja toteutuneiden kauppojen perusteella.
Käytettyjen autojen kaupassa tärkein päätös on hinnan asettaminen. Laadukas ja nopea hinnoittelu vaikuttaa merkittävästi asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan kannattavuuteen.
"Ratkaisu auttaa ostajia käsittelemään suuria automääriä nopeasti, toimii varmistusmekanismina ja tunnistaa mahdollisia poikkeustilanteita”, kertoo Kamuxin digijohtaja Mikki Inkeroinen.
Ratkaisun sisältämä varmuusluokitus varoittaa automerkeistä, joille myyntidataa on suhteellisen vähän.
"Eniten myydyille automalleille arvonmääritykseen on hyvät perusteet. Hyvin uusien merkkien ja harvinaisuuksien osalta täytyy kuitenkin odottaa että dataa kertyy. Ratkaisun käyttämät mallit on toteutettu Tensorflow:lla, joka on koneoppimiskirjastojen ehdotonta kärkeä”, kertoo twodayn asiakkuuspäällikkö Hans Hartikainen.
Kamuxin suunnitelmissa on jatkaa laajentumista, erityisesti Ruotsissa ja Saksassa. Tarkka ymmärrys autojen hintaeroista maiden välillä mahdollistaa myös varastojen suunnittelun kysyntää vastaavaksi.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Hinnoittelutyökalu tuo tekoälyn myyjien avuksi
ISKU on Suomen tunnetuimpia huonekalubrändejä. Jo lähes 100 vuotta toiminut perheyritys myy Lahdessa valmistamiaan huonekaluja sekä kuluttajille että yrityksille ja julkisille toimijoille. Yritysmyynnissä kilpailu alalla on kovaa. Asiakkaan ostotodennäköisyyteen vaikuttavat tarjouksen sisältö, markk...
Anaplan tehostaa Valmetin liiketoiminnan suunnittelua
Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Lisäksi yritys palvelee automaatiojärjestelmillään ja virtauksensäätöratkaisuillaan vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.