Skip to content

Office365-työkalut mullistivat sisäisen viestinnän Bernerillä

Berner

Jo 1883-vuodesta toiminut Berner on tuotekehityksen, markkinoinnin ja myynnin erikoisosaaja. Bernerillä on yli sadan vuoden kokemus maahantuonnista ja yli viidenkymmenen vuoden historia omasta tuotannosta - ja kaikkea tätä kumisaappaista kosmetiikkaan.

case-asiakastarina-berner-otsikkokuva-header
twoday

Bernerin toiminnassa on aina ollut keskiössä pitkäjänteinen kumppanuus eri sidosryhmien kanssa, kaikki pohjautuen rehellisyyteen ja avoimuuteen. Digitalisaation myötä Berner on lähtenyt aktiivisesti kehittämään eri viestintäkanavia arvojensa mukaan, unohtamatta sisäistä avoimuutta ja toimintakulttuurin kehittämistä. Sisäisen tiedon jakamiseen ja tehokkaampaan työskentelyyn Berner valitsi työkaluksi Office 365:n.

Viestinnän murros avoimuuteen

twoday aloitti Bernerin kanssa yhteistyön kesällä 2015 Intranet-palvelun toteutuksesta. Alustaksi oli valittu Office 365, ja itse Intranet lähdettiin konseptointi- ja roadmap-työskentelyn jälkeen toteuttamaan SharePoint Onlinella ja Yammerilla. Tärkeänä taustatekijänä valinnoille oli yhdenmukainen käyttökokemus sekä ajasta ja paikasta riippumaton yhteistyö. Bernerin roadmap-kehitys nojaa tulevaisuudessakin sisäisissä työkaluissa Office 365:n ja Microsoftin ekosysteemeihin, tarjoten yhtenäisen työskentelyalustan työntekijöille Heinävedeltä Liettuaan.

Kokemukset ja tulevaisuus Office 365:ssa

Intranet otettiin käyttöön vuoden 2016 alussa, ja ensikokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Intranet on tuo esiin avoimemmin sekä ajankohtaisia asioita että pysyväissisältöä. Erityisesti Yammer-käyttö on lähtenyt aktiivisesti käyntiin, ja sen mahdollistamaa läpinäkyvyyttä koko yrityksen toimintaan on runsaasti kiitelty. Ryhmät ovat pääasiassa avoimia ja työntekijät ovat ottaneet aktiivisesti vastuun niiden ylläpidosta.

"Yammer on mukana automaattisesti kaikissa uusissa tärkeissä projekteissa keskeisenä viestintäalustana. Avoimuus ja ketterä viestintä on selkeästi lisääntynyt – hyvänä esimerkkinä jopa johtoporras kirjoittaa oma-aloitteisesti koko yritystä koskevista asioista Yammeriin", kertoo Bernerin viestintäpäällikkö Martina Lilius.

 

Berner jatkaa reippaalla vauhdilla Office 365-polkuaan eteenpäin ottamalla seuraavaksi käyttöönsä SharePoint-työtilat sekä valjastamalla mm. Skypen ja Office 2016:n tietotyön tueksi. Martina Lilius näkee tulevaisuudessa paljon uusia mahdollisuuksia kehittää työskentelytapoja:

"twodayn tarjoama asiantuntijuus ja sen pohjalta rakennetut perustukset Office 365:n maailmaan toimivat erinomaisena lähtökohtana tuleville muutoksille. Positiiviset ensikokemukset avoimuudesta, mobiilikäytöstä kuin itse Office 365 -alustastakin ovat innostavia!"

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Lomakejärjestelmä yhdistää Kelan ja potilastietojärjestelmät

Lomake UNA on työkalu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. Sovellus yhdistää Kelan ja erilaiset potilastietojärjestelmät, ja sen käyttö kasvaa voimakkaasti eri puolilla Suomea. twodayn Lomake UNA-tiimin vetäjä Mika Lepistö kertoo tässä jutussa, miten luodaan hyvä sähköinen lomake ja mitkä ...

YTK varmisti korona-ajan palvelut CC Suite -asiakaspalvelu­järjestelmällä

Yleinen työttömyyskassa YTK vakuuttaa jo noin joka neljännen suomalaisen palkansaajan työttömyyden varalta, eli jäseniä kassassa on lähes 500 000. Ansioturvan YTK haluaa tarjota niin mutkattomasti ja välittävällä asenteella kuin mahdollista, minkä vuoksi erinomainen asiakaskokemus on YTK:n toiminnan...

Metso modernisoi riskienhallintansa Power Platform -teknologian avulla

Metso digitalisoi kanssamme riskienhallinnan järjestelmänsä. Uusi työkalu on ollut käytössä marraskuun 2019 lopusta asti ja sillä on toteutettu jo yli 400 riskianalyysia.